Ballder Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Bil med plantede feil leveres til forskjellige verksteder, med dertil forskjellige priser for rep. eller noe lignende. Fikk ikke helt med meg opplegget, men sikkert intr..
DannyRS Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 http://www.tv2underholdning.no/hjelperd ... 14949.html
Jørgen Lie Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 tror de kunne tatt en tur til Kristiansund også for litt stikkprøver... Har et fint prisoverslag på en Carisma 98mod (verdi ca 20k??) der det kom på 16.000,- for deler og jobb, der 10.000 av disse var deler..!!
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Men er jo som han ene hos snapdrive sa. Det er opp til kunden om han vil fikse bilen eller ei samt undersøke hva bilen er verd. Har reparert biler verdt 5K i hel tilstand for 20K selv om kunden ble fraråda det. Skrur på biler ukentlig som egentlig burde vært på dynga mtp verdi og generell tilstand, men men... Kunden bestemmer alltid til sist. Og Jørgen, Mitsubishi-deler er svindyrt. Samme med flere andre jappser. Får ikke uorg. deler til de
Gunnar Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Lars89, Samtidig så vet en hva en har om en allerede har en bil som en reparerer det som er feil på. Kjøper en ny gammel bil til 20-25 lapper så kan det hende en må reparere den og for 20 lapper. Og bruksverdien kan jo også være høyere enn markedsverdien, så det spørs helt hvordan en ser på ting. Langsiktighet hjelper ofte på regnestykkene.
Tom K Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 En bil har ofte større bruksverdi enn den har markedsverdi, så det kan ofte lønne seg og koste på bilen selv om den i utgangspunktet kanskje ikke er så mye verdt ved salg
RaymondJ Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Synes faktisk ingen av verkstdene her gjøe noe horribelt feil. Eneste jeg var uenig i var at de ville bytte lastereguleringsventilen hos merkeverkstedet, og at de brukte lang tid på å komme med prisoverslag. Det FINNES "dumme" verksteder, men jaggu finnes det mange dumme kunder også!
hagenisse Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Interessant at kun ett verksted vil bytte støtdempere. Det må være den delen hvor mange har langt høyere toleranser til når det bør byttes enn jeg har.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Det finnes dumme kunder ja, men hallo. Hvis vi ser det fra en side der en mann/kvinne rett og slett ikke har teknisk innsikt, eller kunnskaper nok til å skjønne hva som er best og ikke, så er det veldig lett case for et verksted å sparke på den regninga ytterligere ting for å tjene penger!! Jeg henviser her egentlig til han som står som eier på den Carisma`n jeg nevnte over her. Fult oppegående mann, jobber Offshore og har egen bedrift på friturene. Har alltid handla hos den lokale Mitsubishi-forhandleren... Når det er tid for å gjøre noe med bilen, kjører han dit, de fikser det som de mener skal fikses OG han betaler!! Der er det feilen ligger. Verkstedene prøver seg, og kanskje VET at kunder ikke har peiling, så de ser at de kan gjøre ekstra penger, kanskje ganske så lett.. Ut i fra det som kom på EU-mangelen på Carisma`n ble jo det som sagt 16.000,-, noe jeg som "har litt innsikt" synes var helt forferdelig. Jeg var og konfronterte de med dette på Mitsubishi, og de ble litt paff, siden de aldri har hørt noe klaging fra han som eier bilen(e). Heldigvis har vi funnet en annen og MYE billigere løsning for å fikse d ræææle til en japse
S.Arnesen Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hvor mange her på forumet kjøper seg sykt overpriset e30'r eller e36'r og legger noe sinnsyke mengder kronasjer i de, 98% av disse tilfellene er jo bare taps prosjekter. Sier litt om bruksverdi opp mot markedsverdi
RaymondJ Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Og så er det jo alltid vanskelig å vite hva kunden synes er bra nok! Er stor forskjell på det, (ufarlige) feil og mangler kan for en kunde være helt greit og til å leve med, mens for en annen være helt horribelt. For noen er det helt akseptabelt med en bil som bruker en halvliter olje på 100 mil, mens for en annen så er dette noe som MÅ fikses. Derfor r det alltid kilent med slike "fiks det som er feil" beskjeder. Men akkurat de støtdemperene som kun det ene verkstedet fant, det var litt sært, det skal jeg være enig i.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hvor mange her på forumet kjøper seg sykt overpriset e30'r eller e36'r og legger noe sinnsyke mengder kronasjer i de, 98% av disse tilfellene er jo bare taps prosjekter.Sier litt om bruksverdi opp mot markedsverdi Joda, mange som "kaster" vekk masse penger både på innkjøp og i deler/utbedringer, men det kan jo være litt mer av interesse da, ikke fordi at bilen nødvendigvis har behov for det.. Og at biler prises høyt er jo opp til hver enkelt som ser seg råd i å betale akkurat så mye for den aktuelle bilen. Tapsprosjekter er det ja, absolutt, men der kommer kanskje ordet hobby inn i bildet? Jeg har ikke kommet til å rynket på nesen en gang om jeg kunne brukt 50.000,- i en smell på E30`n, men om jeg hadde hatt en annen bil, i tilsvarende årsmodell til bruksbil ville det jo vært uaktuelt og koste på den 5000,- liksom
oddis Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Interessant at kun ett verksted vil bytte støtdempere. Det må være den delen hvor mange har langt høyere toleranser til når det bør byttes enn jeg har. Ja, dette har jeg også undret meg på. Min brors E30 f.eks.. Fremdemperne var så dårlige at når man akselerte hurtige fra 2. til 3. gir eller bremset litt kraftig fra 80-90km/t og ned i 30-40 gjynget bilen opp og ned tre fire ganger ETTER at jeg hadde bremset ferdig eller sluppet opp gassen På grusveier hendte det han slo nedi pga av gjyngingen... så jeg bestilte opp nye dempere for han, men siden han skulle på EU kontroll uka etterpå ventet vi med å bytte det, slik at vi kunne få flere feil på bordet og ta det i en sleng. Bilen gikk gjennom EU uten en feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå