316 Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Dette kjøretøyet ble fotografert i Elverum torsdag morgen. Statens vegvesen vil ikke anbefale denne løsningen. Utrykningspolitiet ber folk tenke seg godt om når det pakkes på taket. Tenk om det hadde blitt bråstopp her...
Gunnar Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 What the? Er det en liten helikopterturbin på taket av en Volvo 460, eller blottlegger jeg min inkompetanse på slikt nå..?? Absurd syn.. Forresten så var jeg med svigermor til en ATV-sjappe i Larvik og handla ATV, han hadde solgt ATV til en fyr som kom fra Bergen i en Taunus eller Granada eller noe, og ba om å få ATVen løfta opp på taket før han stroppa den fast med stropp inn vinduene og under taket. Og her snakker vi verken pall eller takstoler, den stod parkert rett på taket... idiot..
316 Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Vet ikke om det egentlig er riktig av meg å le, men enkelte mennesker tenker ikke lenger enn nesa. Idioti, rett og slett. Du tok ikke bilde Gunnar?
Hansh Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Er ganske fasinerende hva folk finner på ja, men ikke så mange som tenker på at man er omtrent like farlig om man sitter på i baksetet til noen uten sikkerhetssele. Verdt å huske på det og. Vært interesant å se den bilen i en elgtest forresten!
Gjest Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Er nok en liten helikopterturbin det der ja:) Sikkert over 500hk også kan jo hende han skulle hjem og trimme volvoen:)
knut e Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 så bilde i vg engang av en på ring 3 med 12 gipsplater på taket, og det er skikkelig tungt også. men han hadde jo igrunn tenkt på at det var litt skummelt så han hadde hånda ut vinduet og holdt de fast.
Clerion Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Jeg jobber på Montèr, kan skrive under på at vi sender ivei mye rart
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Folk pleier se dumt på meg når jeg bruker 15 minutter på å stable og stroppe varene jeg handler på Byggmakker og andre steder... andre knytter fast med sånn tynt tau fra sånn bøtte, jeg bruker 5t stropper..
Jørgen Lie Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Tro hvem som hadde kommet best ut av situasjonen om noen måtte f.eks bråbremse da, Gunnar? Han med et tynt tau, eller han med 5t-stropper? Har vel litt med sunn fornuft å gjøre, samt tanken av konsekvensene om noe skulle skje!
Flextron Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Så en kar i en ford fiesta med en jolle på takstativet, surringene var montert slik at han måtte klatre ut igjennom vinduet. Til lastesikring bruker jeg selv :
Clerion Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Quickloaders er geniale MEN, har en ting å utsette på dem. PLASTdekselet i sort der.... Ubrukelig. Har ikke tall på hvor mange jeg har knekt ;D
Kobar Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 samme hvor godt du stropper det, er det tungt nok blir jo takbøylene revet av med bråstopp!
Wacman Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Sånne takbøyler er begrenset til max 150kg. Egentlig rart at de ikke hadde knelet allerede ved pålasting. Et av de verste eksemplene jeg har sett live,var en sliten gammel toyota på vei ut på hovedveien fra Ikea med en diger madrass på taket - den var "sikret" med en hånd ut av hvert vindu. Tviler på at fører og passasjer hadde greid å holde den fast særlig lenge på E18..
Kobar Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Jeg kom i engang i en ulykke hvor en SUV med x-antall sponplater på taket stroppet i takbøyler kjørte i rævva på en stor kassebil! Der hadde platene MED takbøyler sluppet i festene, og sklidd rett i rævva på kassebilen! Får så å havne på panseret på SUV`n Og der lå lasten ferdig stroppet til takbøylene på panseret, og kassebilen hadde stor bulk både høyt og lavt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå