BMW-Frøken Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Jeg har sittet å lest mange innlegg her siste uka, å blir ganske provosert av de som kun skriver innlegg der de legger ut hva de finner ut via nettet, der iblant på statens veivesen. for eksempel en som skal selge en M3, han skriver at den er ombyggd, greit nåkk.. men i utgangpunktet så er det en 318... Hva så. derfor skriver jeg at det er veldig provoserende at flere legger ut innlegg der de skriver at dette er Bare en 318 (eks). Det er en fordel for mange å vite om bilen de kjøper er original eller ikke, da mange ombygginger er dårlig utført, selv om de er tilsynelatende bra ved salg. Tipper slik opplysning er en stor fordel for de som faktisk ønsker en M3 og ikke en ombygd 318 --> M3. Ikke av betydning for noen, for andre er det nok viktig. Men flere av de som skriver det er ikke interisert i bilene.... forklar det?!?
StraightSix Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Jeg har sittet å lest mange innlegg her siste uka, å blir ganske provosert av de som kun skriver innlegg der de legger ut hva de finner ut via nettet, der iblant på statens veivesen. for eksempel en som skal selge en M3, han skriver at den er ombyggd, greit nåkk.. men i utgangpunktet så er det en 318... Hva så. derfor skriver jeg at det er veldig provoserende at flere legger ut innlegg der de skriver at dette er Bare en 318 (eks). Det er en fordel for mange å vite om bilen de kjøper er original eller ikke, da mange ombygginger er dårlig utført, selv om de er tilsynelatende bra ved salg. Tipper slik opplysning er en stor fordel for de som faktisk ønsker en M3 og ikke en ombygd 318 --> M3. Ikke av betydning for noen, for andre er det nok viktig. Men flere av de som skriver det er ikke interisert i bilene.... forklar det?!? Er jo for å hjelpe hverandre. Sett ved flere anledninger her på bimmers.no at spørsmål jeg har lurt på har tidligere blitt spurt og besvart.
Hansh Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 For å hjelpe evt. kjøpere f.eks.? Om en bil ikke er registrert ombygd er den i følge både myndigheter og forsikringsselskap fortsatt "bare en 318" og ikke en M3 som enkelte selgere skriver. Skal man si hva det faktisk er, så er det en 318 med motor og annet fra en M3, og det er vel oftest det man får i vognkort og hvis man registrerer ombygning? Er du eier av en ombygd bil selv kanskje siden du er så hårsår?
BMW-Frøken Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 har eid en M3, ombygd fra 320.. Godkjent. det som er, er at selv om du går på statens veivesen sine sider å legger inn reg nr, så får du ikke vite om bilen er godkjent ombygd eller ikke. KUN hva den en gang var. for som alle vet står det på merknader i vognkort når den er ombygd..
Hansh Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Og den ble neppe omsatt for like mye som en tilsvarende original M3, noe som jo gjerne ikke tilfeldig?
ZhilleN Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har du gått på snørra og litt til?! Mener du f.eks en som har en 318, som er bygd om til m3 godkjent, og du irriterer deg over at dette ikke står hos statens?.. Skjønner ikke helt hva du skal fram til.. Hvorfor ikke heller kjøpe en org. M3 m5 whatever..? Ta heller kontakt med statens.. Vi for ikke gjort noe med dette her..
Erebus Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har vært en tur på biblioteket og slått opp litt på babyspråket, og det jeg tror BMW frøken prøver å si er at hun irriterer seg over at hun ikke får "creds" i registere osv for ombyggingen all den tid den fremdeles er registrert som en 318 osv.. At man bare fokuserer på hva den VAR, og ikke hva som er gjort med den osv.. her på forumet og tilsynelatende.. Sikkert litt irriterende for noen kanskje, men hardly worth "having a baby over" for.. Vil du ha M3/M5 på alle papirer, kjøp orginalt. Koster ekstra, ditt valg.
ullsokken Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har du gått på snørra og litt til?! Mener du f.eks en som har en 318, som er bygd om til m3 godkjent, og du irriterer deg over at dette ikke står hos statens?.. Skjønner ikke helt hva du skal fram til.. Hvorfor ikke heller kjøpe en org. M3 m5 whatever..? Ta heller kontakt med statens.. Vi for ikke gjort noe med dette her.. +1 Skulle jeg satset på å handle meg M3 eller M5 ville jeg for faen ikke hatt en ombygd 318/520 osv.. Vertfall ikke at noen skulle prøve lure meg med at den var org., så såklart er jeg interessert i om det jeg handler er ekte eller ikke. I mine øyne blir det ikke helt ekte M3 og M5 da altså, du kan godt kalle det en M versjon. Si hva dere vil.. men for min del er ikke dette "godkjent ombygd" styret helt "ekte" vare. Org. <3
RaymondJ Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 SKulle jeg funnet på å kjøpe meg en ombygd bil, skulle prisen vært en HELT annen enn om det var en originalbil hvis det skulle vært interressant. Derfor er jeg veldig glad for at det kommer fram hva slags bil det er som egentlig står til salgs der folk mere eller mindre bevisst prøver å lure unna slike opplysninger. Ha forøvrig en fortsatt flott fredag Frøken BMW
-Erik- Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Du/Dere som skriver innlegg på Bilder/show-off og på salgs-sider, vær vennlig å ikke skriv dette er BARE en 318 å IKKE en M3 for xempel.. likens Bare en 518 å ikke en M5......!! Det som er interesankt er hva Bilen ER ikke hva den en gang var... Det er Mange biler som er godkjent ombygd i vognkortet, men når du sjekker med statens veivesen på nettet får du opplyst hva bilen en gang var, å ikke noen info om ombygging.. Tror nokk det er flere som irriterer seg over akkurat dette. Ivertfall gjør jeg det...............!!!!!!!! Failblog.org
Sheamus Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Du kjøpt M3 og trodde den var orginal men senere fant du ut at den er ombygget? Det er mange som selger sine biler står de ombygget med godkjent eller ikke. Men må vere lik orginal så lenge at den er godkjent? Hvordan kan jeg ser på finn eller autodb om den er jallamekket, erfaring ombygget eller original M3, M5? feks noen prøvd selge sin ombygget M3 og står den er orginal på finn el autodb? også om eier behandling bra ikke hardt kjørt? Skjønner godt mange vil ha original siden ALT gått samme i km stand i diff, girkasse, motor, ALT M3 el M5 sin deler i bilen osv.
journey Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Selvfølgelig vil man vite historien til bilen man vil kjøpe. Om den er ombygd av en amatør eller rullet ut slik fra frabrikk er en veldig vesentlig del av bilens historikk. Om folk her ønsker å hjelpe andre fra å bli svindlet, vil jeg si det er gankse positivt og ser ikke noen grunn til irritasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå