Styletech Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har en automatkasse som hopper i N mellom 1 og 2 gir, dette vedvarer bare noen sekunder før den går i 2 gir. 2,3,4 gir fungerer topp, men når man passerer 80 så begynner den og skifte gir mellom 4 og 5. Den vil liksom ikke i 5 gir. Automathavari eller bytte olje. Bilen har gått 218.000 nå.
RaymondJ Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har du kunnskaper selv, ville jeg tatt en flushing av kassa. Da koster det deg kun olja, filter og arbeid. Må du sette det bort koster dette brått en del tusen kroner (sett alt fra 3000 til 5000) og da spørs det om det ikke like er like greit å gå grundigere til verks. Skrur du ikke selv er mitt beste tips å ta kontakt med et velrennomert automatkasseverksted og få tatt en diagnose, IKKE merkeforhandler eller annet uavhengig verksted.
Tom K Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 bytt olje og filter før du begynner å bytte kasse
pedro Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hei Sliter med automatkassen på min 530dat. Satte den inn på Stenshagen hvor bilen er kjøpt og det ble en LAAAng og dyr fornøyelse som ikke har løst problemet i det hele tatt. Disse er flinke. Men de er jo på østlandet, vet ikke hvor du holder til? Bjørn Martinsen Maskin og Automatgir Martinsen, holder til i Røyse, før Hønefoss. Du tar av E16 til Hønefoss ved Vik mot Røyse, ca 5 min kjøring. 32 15 73 40 ATS ved Ståle Anderson, Fetsund 63884480 Tror ikke det holder med oljeskift da det kan være konverter ol. Mye elektronikk her også. Er du heldig slipper du jo med dette. Skal prøve å bytte olje og filter på min jeg også, men gjør det ikke selv da det er vanskelig å få ut all oljen Ulempen med å skifte olje og filter er at mye av den gamle oljen ligger ligger igjen i konverteren. Denne oljen forurenser/ ødelegger den nye oljen. Skal du prøve dette, enten selv eller på verksted, bør du flushe ut ALL oljen fra kassen slik at det ikke er igjen gamle rester. P Jeg skiftet selv på en Hyundai Sonata m 160"km på telleren for noen uker siden. Den giret "silkemykt" etterpå. Tappet ut det jeg greide og fylte på samme mengde. Denne dunket og slo som bare h"#£. Lykke til.
RaymondJ Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Som nevnt her så er det flushing som er veien å gå ja. ser du bor i Trondhjemsdistriktet, kjenner ikke til noen oppi der, her på Østlandet vil jeg anbefale Rats.
Styletech Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 Stemmer at jeg holder til i Trondheims-området. Skal forsøke med oljeskift og filter/sil. Mulig jeg forsøker meg på Flush også, problemet at jeg er ikke så teknisk av meg så det kan by på problemer. Glemte å si at den går i nødmodus når jeg forsøker og tvangskjøre den i 5. Samme skjer om jeg ikke slipper gassen mellom 1 og 2 også. Men ellers fungerer kassa bra, gir utrolig mykt og jevnt.. konverteren ligger den i kassen eller under bunndekselet under motor? Mente jeg leste en tråd her om flushing og bytte av olje.. Noen som har link til tråden i hodet? Forøvrig kjøpte jeg bilen i dag og kjørte hele veien hjem til Trondheim ifra Kristiansand uten noen problemer. Bare jeg husker og sette den i 2 andre gir og tar den det rolig. Så går resten av seg selv helt opp til 4 gir, der må jeg låse den for og unngå problemer.
Styletech Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 Samtidig som jeg har ordet her nå Bakluka er to-delt, men jeg får ikke knappen på glasset til og fungere. Mulig bruddpå kabel i overkant av glasset. hvordan kommer man til der når man ikke får delt det?
Styletech Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 liker ikke og bumpe men, trenger ett lite svar
Otis Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Jeg ser litt i TIS og der er det stort sett "body valve'" som skal byttes ved mange feil i automatkassen. Jeg har personlig ingen erfaring med automatkasser, men tenkte nå bare å si det som står der.
Styletech Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Jeg ser litt i TIS og der er det stort sett "body valve'" som skal byttes ved mange feil i automatkassen.Jeg har personlig ingen erfaring med automatkasser, men tenkte nå bare å si det som står der. TIS - Technical information system? Body Valve - ? Ikke så enormt teknisk anlagt av meg, liten forklaring kansje?
RaymondJ Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Som tidligere nevnt, skift olje og filter FØRST, og SÅ kan du begynne å bekymre deg om "Body Valve" og slikt. Hjelper det ikke med oljeskift, trengs det nok tyngre skyts, og ettersom du ikke er så tenkisk anlagt som du sier selv, er dette verkstedjobb for deg.
dram1983 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 sliter med samme problem på kassa selv.. kom ut en del av en skive i olja, så skal ta diagnose på den om ikke så leng... eller så blir det å få tak i en brult kasse.. Ang bakluka di, burde du åpne opp så du kommer fram til bryteren på pussern.. jeg klarte det lett, og er ikke veldi flink når det gjelder det der.. var en dårlig kontakt bare.. det røde lyset du får bak på luka måtte vike, fordi ledningene satt litt stramt..
Styletech Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Time for oljeskift er bestillt hos Strandveien Auto, 3500 for og skifte olje, filter og rengjøre magneter. Så får vi se om det blir bedre. Merket i dag at kassen oppførerer seg helt topp når den er kald, men med engang den blir varm så begynner den og skape seg.. Skal se litt bakluka i morgen Kommer tilbake når det er byttet olje på den så får dere høre hvordan det gikk
dram1983 Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 akkurat samme som er med min, at den er grei når den er kald, men så lenge den er varm er det bare å holde den i 2, 3 og 4 gir..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå