mazdak1 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hei Jeg kolliderte med en annen bil for litt siden og lurer på noe ang. dette. Stedet hvor kollisjonen inntraff var 2-feltet og det var kø på venstre felt og ledig i høyre (begge felt går samme sted). Jeg holdt meg i høyre feltet fra begynnelsen av. En kar bestemte seg for å utnytte høyre feltet og skulle dermed skifte fra venstre til høyre felt. Dette resulterte i at jeg kjørte inn på siden hans. Vedkommende blinket og skrev i skademelding at han sjekket speilet. Vedkommende tok også på seg skylden i ulykken (noe vi skrev i skademelding). Tror dere at det vil være klart for forsikringsselskapet at det var hans feil? Jeg er veldig redd for at de skal komme med små-pirk som kan resultere i at det var min feil, selv om det egentlig er lite de skulle sagt. Grunnen til at jeg bekymrer meg er fordi jeg kun har delkasko på bilen (ALDRI mer!!!) og bilen er faktisk verdt en del. Jeg lå forresten under fartsgrensen!
Glennski Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Det er ikke lov å utnytte høyre felt til forbikjøring. Enkelt og greit. Du kan slappe helt av, du vil ikke få skylden her
Eksos Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Biler har vell også alltid vikeplikt ved feltskifte, så tror du kan ta det ganske med ro her
wicky124 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 skjerp deg nerd!Kan du ikke kjøre?har du ikke lært at istedet for å bremse og treffe så må du gire ned og gi full gass og komme deg FORBI han som bytter felt?
Z1 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 skjerp deg nerd!Kan du ikke kjøre?har du ikke lært at istedet for å bremse og treffe så må du gire ned og gi full gass og komme deg FORBI han som bytter felt? Sånn kjører noe ...(les wicky).men hedlivis ikke alle ,
Ad|oS Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Høyre felt skal ikke benyttes til forbikjøring (les: sikk-sakk-kjøring), men hva om man følger trafikken og den faktisk går raskere enn venstre fil?
Der Barockengel Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Høyre felt skal ikke benyttes til forbikjøring (les: sikk-sakk-kjøring), men hva om man følger trafikken og den faktisk går raskere enn venstre fil? Passering er lov.
Ad|oS Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hehe, så hva er forskjellen på en passering og en forbikjøring? Så hvis man tilfeldigvis legger seg inn i høyre felt for å passere den andre bilen? Og for å være litt stygg med trådstarter, så er man pliktig til å hjelpe til i en forbikjøringssituasjon. Altså skal man om nødvendig bremse for å slippe bilen som skal forbi, forbi...
quatro84 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 i køsituasjon er det lov med passering på høyre side...
mazdak1 Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 skjerp deg nerd!Kan du ikke kjøre?har du ikke lært at istedet for å bremse og treffe så må du gire ned og gi full gass og komme deg FORBI han som bytter felt? Haha.. Vanskelig å styre unna i en tunnel wicky.. Traff karen på siden så venstre hjula løfta seg.. Så traff jeg taket i betongveggen Dette skjedde i begynnelsen av Tåsentunnelen forresten! Så hvis dere ser en fin sølv/hvit stripe på betongveggen i begynnelsen av tunnelen (vest-gående retning!) på høyresiden kan dere tenke på meg Men satser på at det går bra! Må vel vente noen uker på svar fra forsikringa nå..
mazdak1 Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 Hehe, så hva er forskjellen på en passering og en forbikjøring? Så hvis man tilfeldigvis legger seg inn i høyre felt for å passere den andre bilen? Og for å være litt stygg med trådstarter, så er man pliktig til å hjelpe til i en forbikjøringssituasjon. Altså skal man om nødvendig bremse for å slippe bilen som skal forbi, forbi... God damn it!!! Nå gjorde du meg plutselig urolig igjen.. :/
Dirty Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 blir jo ord mot ord. om han hjalp eller ikke. så hadde ikke vært redd her
Kennethe34 Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Altså, om vedkommende har tatt på seg skylden, og skrevet under på dette så har jo du en klar sak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå