Arimanni Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Ingen fare du går klar uten problem. Hjelper ikkje å sjå i speilet vist du ikkje sjekker dødsonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Ok. Får håpe det. Hvor lang tid pleier forsikringsselskapene å bruke på slike saker? Har jeg forresten rett på leiebil? Trenger egentlig dette, men har ikke råd til å bruke egne penger på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 I og med at det er den andre bilen sin feil så er dens forsikring som dekker skader på din bil, om du trenger leiebil antar jeg du må snakke direkte med selskapet hans. Hadde du hatt kasko på din bil ville ditt selskap fikset bilen din, ordnet leiebil og sendt regninga til selskapet hans. Nå ligger alt hos selskapet hans. Jeg jobber ikke med forsikring men har fått fortalt at det er noenlunde slik det foregår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2010 I og med at det er den andre bilen sin feil så er dens forsikring som dekker skader på din bil, om du trenger leiebil antar jeg du må snakke direkte med selskapet hans. Hadde du hatt kasko på din bil ville ditt selskap fikset bilen din, ordnet leiebil og sendt regninga til selskapet hans. Nå ligger alt hos selskapet hans.Jeg jobber ikke med forsikring men har fått fortalt at det er noenlunde slik det foregår Det høres hvertfall logisk ut. Men jeg antar da at skyldsspørsmålet (for deres del) må bli klart først. Jeg tar meg en telefon til forsikringsselskapet til motparten i morgen for å høre litt angående dette.. Forresten.. Si at motparten får skylda og forsikringsselskapet bestemmer seg for å fikse opp bilen min i stedet for å kondemnere den. Kan jeg kreve kompensasjon for at bilen synker i verdi? Den har jo tross alt vært kollisjonsskadet. Eller så kan vi si at forsikringsselskapet bestemmer seg for å kondemnere bilen min. Vil jeg få penger for hva bilen er verdt, eller vil jeg få en ny bil? Den er jo tross alt bare 4 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 I og med at det er den andre bilen sin feil så er dens forsikring som dekker skader på din bil, om du trenger leiebil antar jeg du må snakke direkte med selskapet hans. Hadde du hatt kasko på din bil ville ditt selskap fikset bilen din, ordnet leiebil og sendt regninga til selskapet hans. Nå ligger alt hos selskapet hans.Jeg jobber ikke med forsikring men har fått fortalt at det er noenlunde slik det foregår Det høres hvertfall logisk ut. Men jeg antar da at skyldsspørsmålet (for deres del) må bli klart først. Jeg tar meg en telefon til forsikringsselskapet til motparten i morgen for å høre litt angående dette.. Forresten.. Si at motparten får skylda og forsikringsselskapet bestemmer seg for å fikse opp bilen min i stedet for å kondemnere den. Kan jeg kreve kompensasjon for at bilen synker i verdi? Den har jo tross alt vært kollisjonsskadet. Eller så kan vi si at forsikringsselskapet bestemmer seg for å kondemnere bilen min. Vil jeg få penger for hva bilen er verdt, eller vil jeg få en ny bil? Den er jo tross alt bare 4 år gammel. Nja, veldig vanskelig å si hvordan de vil anse dette, alt avhenger vel av taksten. Noe kompensasjon for at bilen er krasjet tror jeg ikke du får. Hvis bilene er 4 år så skal det vel mye til for at den skal bli kondemnert, da må den være rammeskeiv og/eller skader overstiger bilens verdi. Kommer langt med taksten, ring dem og hør du Så spør du om leiebil/godtkjørelse pr dag uten egen bil, hvor du skal ta takst og ev hvilket verksted for rep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Liten oppdatering i saken! Fikk brev fra mitt forsikringsselskap i dag, hvor det står at de mener at motparten er ansvarlig for skaden. De har tatt opp saken med motpartens selskap med forespørsel om ansvar! Lønner det seg å ringe til motpartens selskap og mase på dem? Som tidligere nevnt vil jeg at dette skal ordne seg snarest på grunn av at jeg faktisk trenger en bil snart.. har jeg rett på leiebil? Betalt av motparten såklart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Leiebil får du hvis du kan dokumentere behov for bil i jobben, f. eks. skriftlig fra arbeidsgiver. Det er forresten lov å kjøre forbi i høyre felt hvis spesielle forhold tilsier dette, slik som kø. Du har ikke gjort noe galt og trenger ikke være redd for skyldspørsmålet! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå