Gå til innhold

Kny's 2004 e46 coupe, solgt

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 591
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, var gira på å kjøpe bil før jeg reiser til syden til uka. Men kjøperen virker suspekt akkurat nå.. Jeg har ikke fått penger på konto enda, og bestemora hans døde plutselig i natt så han måtte til møre og romsdal, han sier han skal gi meg kvittering på at han har betalt iløpet av dagen, så vi får se. Vi har skrevet kontrakt så jeg er vel safe? Jeg leverer selvfølgelig ingen salgsmelding før pengene er på konto.. Vi har forskjellige banker, kan det ta 2 dager før pengene er overført? Blir litt skeptisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trengte ikke lån sa han. Så han overfører bank til bank. Han virker seriøs, og er "anerkjent" innenfor et visst miljø virker det som, som jeg tror han ikke vil ødelegge ryktet sitt i. Får se om det skjer noen bevegelser på kontoen i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er jo fortsatt ikke helt sikker, utenom bensin med litt krefter og manuell. Har ferie om 2 dager og reiser til syden en uke, så vet ikke om jeg får handlet ny bil før det :) Har 2 i kikkerten akkurat nå som jeg skal se på så fort jeg får pengene for bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trengte ikke lån sa han. Så han overfører bank til bank. Han virker seriøs, og er "anerkjent" innenfor et visst miljø virker det som, som jeg tror han ikke vil ødelegge ryktet sitt i. Får se om det skjer noen bevegelser på kontoen i morgen :P

enda en grunn til og bruke bankremisse, super sikkert ^^ :D men det går nok bra Kny <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsummere dagvis.. Blir litt å lese sikkert, men er smådesperat akkurat nå!

Mandag: Blir oppringt av en fra Drammen som er interessert i bilen min, han kommer å prøvekjører den og vil ha den. Han ville gi meg summen jeg ba om i annonsen dersom han fikk den på dagen, dette var greit for meg da jeg hadde en ekstra bil.

Vi kjører hjem til meg å skriver kontrakten (NAF-kontrakt, kjøp av bruktbil), han skriver under på vognkort DEL 2, jeg gjør såklart IKKE dette, da det blir min sikkerhet. Tydeligvis ikke stor nok fant jeg ut.

Han trengte ikke finansiering, så han overførte penger til min konto.

Tirsdag: Jeg ringer siden jeg ikke ser noen penger på konto, han sier han overførte pengene, så jeg skulle ha de onsdag mente han og han ville avtale en tid han kunne hente vinterhjul og slik på tirsdagskvelden. Kvelden kom og han ringte, han skulle i middagselskap så han kunne ikke hente før onsdagen.

Onsdag: Han ringer meg rundt 1400 og sier bestemoren hans døde, så han måtte opp til Møre og romsdal med familien, pengene var fortsatt ikke kommet på konto, så jeg spurte om han kunne fremlegge kvittering på betalingen, noe som viste seg å bli problematisk for han, han kunne BARE fakse (hvem bruker faks i dag??), gikk ikke å ta print screen å sende meg bilde eller MMS for han... Han sa han ble opptatt hele dagen, men skulle ringe meg på kvelden. Tiden gikk og ingen telefon, så jeg ringte han i 21 tiden, da la han bare på og sendte sms: ringer deg om 1 time.. Tiden gikk videre og jeg ringte han til slutt kl 23.20, da var han like ved en pc så han kunne sjekke banken sin og sende meg en mail med kvittering, han sa han begynte å gå tom for strøm på mobilen.

Torsdag: Jeg står opp 5.30 for å dra på jobb, ikke fått noen mail. Jeg jobber og sliter, til jeg får en ledig tid ca kl 9.30 for å ringe han, nå var telefonen avslått.... Siden dette har jeg ikke noen mulighet å få tak i han. Jeg jobber i posten, så jeg sjekket postmottakersystemet vårt, og det viser seg at navnet hans ikke eksisterer på noen postadresse i norge.

Jeg ringte det han påsto var banken sin også (flere av avdelingene) men ingen har en kunde med hans navn. Og de sa det normalt tok 1 natt før pengene var overfør fra en bank til en annen.

Jeg er nå 90% sikker på at han har stjålet den, så jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem? Jeg skal ned til politiet å prate med de etterpå, og se hva de sier. Jeg solgte 2 biler i fjor på samme måte, og skjønner nå at dette er en dum måte å gjøre bilsalget på mtp sikkerhet. Men bilen står jo fortsatt i mitt navn iom at jeg har salgsmeldinga, kan han forfalske denne, evt få en ny en av BT som han kan bruke min underskrift på?

Dere trenger ikke fortelle meg at jeg har vært dum osv. det vet jeg allerede, skulle fått en bedre sikkerhet før jeg ga fra meg bilen.

Jeg søkte navnet hans på google, og fant 2 avisartikler med bilde av han og navnet han bruker, han har vært daglig leder i et halvveis kjent modellbyrå og jobbet med noen kjendiser, så han kan ikke være så umulig å få tak i.

HVIS NOEN SER BILEN, VÆR SÅ SNILL Å RING MEG: 93 44 04 51

Han befant seg mest i Oslo-området og i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle medbimmerser: Vedkommende som har tatt bilen til Kny kan jeg garantere at har stjålet den, og kommer til å bli ribbet fort, jeg vet av han og kjenner folk som har opplevd det samme, vær på utkikk etter bilen hans regnr: BR30222 og ikke nøl med å ringe politiet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...