Gå til innhold

Mering's E90 - Nye bilder side 15.


Mering90
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

e90 1.6 , 1.8 og 2.0L er det samme motor, bare data begrenset. se deg rundt der og finn ut hvordan du kan gjør den til 2.0L først :)

Hva mener du? Alle de motorene er nok 2l, men hva snakker du egentlig om?

Han mener nok at det er lett å "lage den om" til 320 versjonen, men etter hva jeg har forstått så er det ikke fullt så enkelt som å kun programmere om hjernen. Nå er jeg på tynn is, men mener å ha lest noe om andre dyser og turbo også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e90 1.6 , 1.8 og 2.0L er det samme motor, bare data begrenset. se deg rundt der og finn ut hvordan du kan gjør den til 2.0L først :)

Hva mener du? Alle de motorene er nok 2l, men hva snakker du egentlig om?

Han mener nok at det er lett å "lage den om" til 320 versjonen, men etter hva jeg har forstått så er det ikke fullt så enkelt som å kun programmere om hjernen. Nå er jeg på tynn is, men mener å ha lest noe om andre dyser og turbo også?

Mener det skal være enkelt... Det er som han sier at alle motorene er like, men med begrensninger. Har ikke chippa/tunet bilen min enda. Er usikker på om jeg kommer til å gjøre det i det hele tatt. Tror ikke man trenger å skifte dyser eller turbo nei.

Klarer vel å presse en 318d til ca. 163hk og vesentlig mer nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klarer rundt 163hk, men det er vel fortsatt mer å hente ifra en original 320d? Kan noen med peiling bekrefte?

Regner med det er noenlunde samme som 120d? Den finnes i 163 og 177 hk og normal chipping ligger på ca. 200 og 215 hk. Og så er det selvsagt mulig å ta ut mer hvis man vil.

Gratulerer med fin bil til Mering90, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klarer rundt 163hk, men det er vel fortsatt mer å hente ifra en original 320d? Kan noen med peiling bekrefte?

Regner med det er noenlunde samme som 120d? Den finnes i 163 og 177 hk og normal chipping ligger på ca. 200 og 215 hk. Og så er det selvsagt mulig å ta ut mer hvis man vil.

Gratulerer med fin bil til Mering90, forresten!

Det er vel sant! Mer å hente på 320 ja. Kan tenke meg noe rundt en 200-220hk

Tusen takk for det Session ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Diesel N47D20 er videreutvikling av M47. N47D20 er samme motor kode for alle disse 4 motorene 1.6 / 1.8 / 2.0 og 2.3L, dem alle har samme volum, bår og slag lengde. 2.3L har mindre kompresjon på 16:1 mens den bruker også ny teknologi Twin Sequential turbo, med andre ord, en turbo for lav turtal og større Turbo for høy turtall, som gir 204Hk.

Tilbake til 1.6 > 2.0L forskjellen, 1.6 og 1.8 har 16.5:1 kompresjon og er prikk like motorer, eneste som er forskjell er MAP. Mens 1.8 og 2.0L har forskjellige turbo, ifølge delekatalogen så har de forskjellig delenummer.

Håper det er godt nok forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Diesel N47D20 er videreutvikling av M47. N47D20 er samme motor kode for alle disse 4 motorene 1.6 / 1.8 / 2.0 og 2.3L, dem alle har samme volum, bår og slag lengde. 2.3L har mindre kompresjon på 16:1 mens den bruker også ny teknologi Twin Sequential turbo, med andre ord, en turbo for lav turtal og større Turbo for høy turtall, som gir 204Hk.

Tilbake til 1.6 > 2.0L forskjellen, 1.6 og 1.8 har 16.5:1 kompresjon og er prikk like motorer, eneste som er forskjell er MAP. Mens 1.8 og 2.0L har forskjellige turbo, ifølge delekatalogen så har de forskjellig delenummer.

Håper det er godt nok forklart :)

Du skriver at 1.6 og 1.8 har 16.5:1 i kompresjon. Gjelder det 2.0 versjonen også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...