Gå til innhold

E34 Lys i dashbord og brytere


S. Gunstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk.

Det har blitt mørkt ute, det samme inni bilen min. Lurer hvilke brytere og funksjoner (Varmeapp/klokke osv.) som det er montert lys i, og hvordan disse evnt. kan byttes.

Lyser ikke her:

-Analog (!) klokke (Vanlige pærer 1,2W)

-Tåkelysbryter

-S/E/W knapp på tomaten

-Vribryterne til varme

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo godtfolk.

Det har blitt mørkt ute, det samme inni bilen min. Lurer hvilke brytere og funksjoner (Varmeapp/klokke osv.) som det er montert lys i, og hvordan disse evnt. kan byttes.

Lyser ikke her:

-Analog (!) klokke (Vanlige pærer 1,2W)

-Tåkelysbryter

-S/E/W knapp på tomaten

-Vribryterne til varme

Noen som har peiling på dette?

Hei!

Prøve å hjelpe deg litt med det JEG er sikker på ihvertfall:

- Klokka tar du ut ved at du må ta ut evt spiller i bilen din, så tyverikassetten til denne, da kommer du til en "arm" til høyre øverst i rommet der spilleren sitter, og drar den til deg. Da kommer klokka ut, og da ser du hvor pærene sitter. disse får du lettest ut med en spiss-tang. :)

Om jeg ikke tar feil nå, så mener jeg at de 3 siste tingene du skal bytte lys i, så er lysene integrert i disse delene, altså at du må bytte disse som komplette deler for å få lys i de. For som jeg har sett så går de ikke å åpne for å bytte pærer. Det sitter kun en kontakt inn på de. Jeg mener at det sitter dioder i de, så de får strøm ved at du bare setter på kontakten som skal sitte der.

Håper dette var forståelig, og at det var til hjelp!? :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra svar!

Noen som har peiling på strøm kan kanskje bytte dioder i bryterne? Koster en del nye...

08 61318350352 Bryter girvelger S/E/* org A 10/91 660.80

03 61318351233 Hovedlysbryter E-34 org Dimstraalkastare 613.60

Skal det være lys i disse vribryterne?

15481.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal være lys i de varmejusteringene.

Men sånn som lysbryterene og varmejusteringen ville jeg prøvd å få tak i brukt bare jeg, og montert på strøm før du satte de inn i dashbordet for å se om de virka. Det er nok det billigste og det enkleste for deg!

Skal se om jeg har noe av dette i verkstedet mitt, så kan du isåfall få det svinbillig av meg, om du er int! :)

Men hva slags type varmeapparat har du?

- Vanlig

- mekanisk klima

- automatisk klima

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde da det skulle være mulig å skifte pærer i varmejusteringene!?? ... ikke det at æ har fått gjort det på min ennå altså :P Har vært mørkt så lenge æ har hatt bilen...

Har alle bryterene og varmeapparatdelen du søker liggende lett tilgjengelig forresten :) Mener å huske det var lys i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt jeg.

Jeg har ikke lys bak speedometer og turteller, hva slags pære sitter der?

Jeg har lys i det som viser fjernlys osv, så det er ikke noe prob.

Der sitter det 3w glass-sokkel pærer.. :)

Ok, takker for svar! :applause:

De heter ikke noe mer enn det? Eller er alle 3W glass-sokkel pærer like store fysisk sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt jeg.

Jeg har ikke lys bak speedometer og turteller, hva slags pære sitter der?

Jeg har lys i det som viser fjernlys osv, så det er ikke noe prob.

Der sitter det 3w glass-sokkel pærer.. :)

Ok, takker for svar! :applause:

De heter ikke noe mer enn det? Eller er alle 3W glass-sokkel pærer like store fysisk sett?

Husker ikke hva de heter, men det er samme pærer som sitter i parklys både i E34 og E30.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 pære på tre vribrytere? Ok, da kan jeg prøve å plukke det i filler da.

Iceman: Har du de andre bryterne, evnt klimapanel også? Jeg har med tre vribrytere og AC.

Skal sjekke i delehyllene jeg, Gunstad, så tar jeg kontakt så fort jeg finner ut! ;)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...