Gå til innhold

Varsellampe for motorstyring E-46 318


NA
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, men ventilen var ødelagt? Tatt den av nå, og er det riktig at man kan blåse ut og inn i den helt uten motstand, eller er den gåen da?

Sånn ser den i alle fall ut på undersida, ser da ut som den tetter mot flata:

l99s90m5acitnlbr7mcu.jpg

7iim3w997znwae6k913a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi, det var da svært til ulykke.

Skal selv i gang med å sjekke bensintilførsel. Har bytte bensinfilter, men har ikke målt bensintrykk.

I forbindelse med bytte av filter tok jeg ut sikringen til bensinpumpa, og da stoppet motoren tvert. Så, jeg vet at den går - men ikke hvordan den går. Hører ingen pumpelyd når tenningen står i stilling II.

Skal man normalt kunne høre denne pumpa gå (under bilen, i baksetet, i bagasjerommet), og hva slags lyd er det i så fall? Summelyd fra tannhjulspumpe eller kneppelyd fra membranpumpe?

Må prøve å få målt trykket på railen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk ny tank i dag så ut å skru snart.

Du hører ikke pumpa med tenninga på, men da motoren går. Hvis du løfter opp baksete og legger øre nepå under sete på høyre side da skal du høre en god summelyd fra pumpa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en livediagnose nå i stad for å sjekke voltsign fra lambdasonder.

Fant inne på noen andre tråder her at lambda før kat skal ligge på 0,1-0,8v og etter lambda ligge på pluss/minus 0,45v. Noen som kan bekrefte dette?

Ved måling på tomgang fikk jeg 0,13-0,84v før kat og 0,11-0,71v etter kat.

Ved litt gasspådrag ligger før kat på 0,06-0,48v, etter kat 0,06-0,09v

Synes det var litt rare resultater så gjorde ett forsøk til med følgende resultat: Før kat 0,04-0,89v, etter kat 0,09-0,70v.

Noen som har riktig fakta ang. disse verdiene? Er det lambdasondene som kan være ferdig, katalysator, eller noe annet som kødder til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivhusvent vet jeg er i orden, men funnet ut litt mer i dag rundt lmm. Den har jo fungert helt fint på alle livemålingene jeg har foretatt under kjøring. Men ved tomgang måler den bare 8kg og skal ligge på 11 da. Så bestilt ny og håper det retter seg, men er pesimist til det motstatte er bevist :twisted:

Har jo prøvd annen lmm også, men dette var mens veivhusventslangen var ødelagt så ble litt lurt av den da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Fikk bytta lmm i går og da virker det som bilen er i form igjenn gitt :D Så lenge det varer :wink:

Ang resultatet ditt på livetesten er allt likt bortsett fra lambda probe heating before og after cat, på min stiger disse til 100% ved driftsvarm bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda sensorene er helt utkobla ved kald motor, da går emmission air control pump enheten helt til arbeidstemp på cat er oppnådd. Mener da de sto på 100% om jeg ikke husker helt forferdelig feil =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har forstått systemet ligger bias fast på 0,45V på Lambda verdier (probe) inntil CAT er opp til arbeidstemperatur. Inntil dette går også sekundærpumpe, OG varmeelementer i Lambdaer sørger for at disse er oppe til temp (slik at Lambdaer fungerer) når sekundærpumpe stopper etter ca 30 sek.

Er dette feil da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...