Gå til innhold

Bmw 330D E92 vs 33oi E92


Termy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et par spørsmål, ettersom jeg vurderer å kjøpe en 330D.

Hvordan ..

- kan opplevelsen å kjøre en 330d sammenliknes mot 330i?

- kan diselversjonen chippes, og hvor mye ekstra effekt får man ut av det?

-er lyden sammenliknet med bensinmotoren?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er bensin å foretrekke, og jeg synes lyden fra bensin er nydelig! Nå har jeg kommet over en svært flott 330D, til en god penge, og som gir innbytte i min E93 enkelt, og til en pris jeg er fornøyd med.

Er det enkelt å chippe, og få ut en del ekstra hester i diselmotoren? Hjelper det noe ved å montere ordentlig eksosanlegg, og hva er da så til å anbefale?

Jeg ser bare noen 335i ute, men ingen av de jeg har prøvekjørt er noe å satse på.

Takk for svar hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke skal bytte eksosanlegg, så ville jeg gått for bensin..

men med litt åpen eksos, så vil jeg da tru det låter meeeget flott i en turbodiesel.. men som oftest så er det de gamle dieselene som låter fint.. men det må du nesten finne ut av, kikk på youtube f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir isåfall montering av nytt eksosanlegg - liker ikke orginallyden. Er Eisenmann noe å satse på ved diselbiler også?

Edit: Vil dumpventil være noe å satse på også? Noen som kan anbefale steder hvor de monterer eksos og dumpventil isåfall? Helst i Oslo-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveis deg et eksosanlegg fra biltema, men som sveiser fester til og tilpasser fester til. Billig og funker meget bra.. er jo ikke noe vits i å koste på eisenmann når det knapt høres annerledes ut.

3" med en lyddemper er det jeg ville gått for.. grunnen til det er at turbobiler bråker mye mindre med åpen eksos enn biler uten turbo. Jeg syns turbodiesel låter finere enn biler med bensinmotor over all, men det spørs hva man sammenlikner selvsagt.

dumpventil kan du glemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sveiset eksosanlegg på Svendsen Eksos på den jeg har nå, så det er jo en mulighet!

Jepp, blir litt impulsshopping, men fikk en svært god pris med innbyttebil :-) Sparer en god del i forhånd til de som ligger ute på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Supersprint og Eisenmann har bakpotter som gir fin lyd i dieselen.

Skulle jeg chippet denne, ville jeg gått for Hartge eller AC Schnitzer programvare. Dette er en veldig sikker og god løsning, og man beholder event. nybilgaranti og andre garantier.

Hvor mye hester de gir vet jeg ikke, men ser Schmiedmann selger programvarebokser som gir 275hk - 281hk og 600Nm - 610Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Supersprint og Eisenmann har bakpotter som gir fin lyd i dieselen.

Skulle jeg chippet denne, ville jeg gått for Hartge eller AC Schnitzer programvare. Dette er en veldig sikker og god løsning, og man beholder event. nybilgaranti og andre garantier.

Hvor mye hester de gir vet jeg ikke, men ser Schmiedmann selger programvarebokser som gir 275hk - 281hk og 600Nm - 610Nm.

Takk! Vet du hvor det kan kjøpes, og om noen rundt Oslo-området monterer slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenkte på eksos kan det kjøpes på GS Bildeler, Schmiedmann og Koed(?).

Hvor det kan monteres i Oslo vet jeg desverre ikke.

Hartge og AC chip kan kun kjøpes gjennom forhandler hvis ikke jeg tar feil.

Takk skal du ha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge får du i allefall bestilt hos Bilia.

Sjekk www.hartge.de for info om hva de leverer til 330d.

Når det gjelder bensin eller diesel så mener jeg det ikke spiller så stor rolle hva du velger når man begynner å snakke om 3liters motorer. Regner med også at det er snakk om automatgir og da faller argumentet med bunndrag i dieselen bort, siden automaten vil velge ett nytt gir når du skal ha mer krefter.

Uansett så vil nok en 330d med hartge chip være en ganske vanskelig bil å følge på strekkene tenker jeg. Så hvis du har ett godt tilbud på det ville jeg bare ha slått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...