Eksos Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Er ute etter ett godt bakdekk til vinteren, pleier å slite med en spesiell bakke der jeg starter i oppover bakke, bakover kommer jeg meg ikke.. Hvilket dekk anbefaler dere? Hakka 7, X-Ice north XIN2 eller kanskje Conti Ice Contact? Hvor godt dekket bremser eller svinger er ikke det aller viktigste, er helt avhengig av fremkommelighet, selvom dette ofte har en sammenheng.. Skal heller ikke legge skjul på at hvor godt dekka holder på piggene er ganske viktig, bilen har en vond tendens til å ligge sidelengs igjennom en god del svinger nå på vinteren..
Sheamus Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Ja. Men det er mye sier at bred felger er ikke lurt ha i vinter, helst ha fra 185-195 bred dekk og 65 profil i E34.
Eksos Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Har originale stålfelger med kapsler, 185 eller 195 bredde er det jeg går for ja
todleif Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Er det is som er problemet? Her er eint test av piggdekk. Er is problemet, so velger du dekk som er gode på is http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/ ... /Piggdekk/
Wacman Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Det mange glemmer, er at piggdekk MÅ kjøres inn,for å være sikker på at piggene setter seg. Hovedregelen er; Ikke kraftig akselerasjon eller oppbremsing de første 10 milene, helst ikke hastigheter så mye over 80 heller, da holder piggdekkene mye lenger. Når det er sagt har jeg erfaring med tre merker, Continental,Kumho og Nokian hakka 5 (forgjengeren til hakka 7) - alle ble innkjørt etter boka, men contidekkene mistet mange pigger første vinter,resten forsvant neste sesong. - Aldri mer conti pigg på meg! Nokian og Kumho har jeg omtrent like erfaringer med stilt ovenfor hverandre, de er stillegående,beholder piggene og begge har "v"-mønster eller "pil" fremover, noe jeg tror gir litt bedre grep fra stillestående. (fiskebeineffekten på langrennski...) Kumho er litt billigere enn Nokian da,så det jeg kjører på nå, dekkene tåler ikke mer enn tre vintre uansett hvem som lager dem,så da går jeg for god kvalitet men litt lavere pris.
M3cabriolet Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 hiv på noen sånne bak så skal du se du kommer opp bakken!
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Jeg satte Hakkapelitta RSI med 215 bredde på min E39, beste vinterbilen jeg har hatt til nå! Kom enkelt og greit fram over alt, kom også bedre fram enn de fleste andre i nabolaget her med framhjulstrekk Aldri før så ha jeg klart å imponere så mange med en BMW på vinterføre som jeg gjorde med E39en og Hakka dekka
StraightSix Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 hiv på noen sånne bak så skal du se du kommer opp bakken! Lav rullemotstand og lite dekkstøy av de der
Duplex Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 225 piggfrie x-ice bak på min, bor selv øverst i en rimelig bratt bakke og har ingen problem med å komme meg opp.. Kosa meg godt i fjor da jeg krøp forbi en ny A6 som måtte rygge ned i fjor =) Kommer meg bedre fram en samboern's Volvo 850 med piggdekk (uten antispinn dog).
Eksos Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Hadde X-ice piggfrie på E30'n jeg hadde, det fungerte heeelt elendig! Men kan vell ha noe med at bilen var senka ganske godt uten at hjulstillingskontroll var tatt i ettertid å gjøre.. Hjertet mitt sier hakka 7, men lommeboka sier noe annet, så kanskje kuhmo hadde vert ett greit alternativ Is, snø, slapps, kanskje mest våt snø, er det jeg trenger å komme meg opp ifra.. Her på sunnmøre har vi ikke store vinteren å prate om egentlig, og våt snø er vell ett problem uansett hvilke dekk man setter på vil jeg tro.. ?
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Bare å se på aksellerasjonstesten fra NAF/Motor det: http://www.naf.no/no/Forbrukertester/De ... -glatt-is/ Nokian utførte disiplinen raskest med 6.3 sekunder. Flere tett opp under, men om du ser på slitt pigg, så ser du at den ligger på 9.2 og at selv et nytt piggfritt er bedre.
Duplex Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Er ikke kjent med vektfordeling på e36/e30 men e39 har 50/50 som nok har en fordel på vinterføre..
Fredrik 90 Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Er ikke kjent med vektfordeling på e36/e30 men e39 har 50/50 som nok har en fordel på vinterføre.. Det er nok 50/50 vektfordelinga som gjør E39 så god på vinterføre, men en kamerat med E34 kommer også utrolig bra fram til å være bakhjulstrekk! Blei derimot imponert over A6en under det store snøfallet her om dagen, kom fanken meg opp bakken til huset og klarte bakkestart på SOMMERDEKK!! På 8 cm blaut snø og småslaps, så dette tegner jo godt med tanke på vinteregenskaper! Kanskje må E39en vike plassen som den beste vinterbilen jeg har hatt
eliot Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 hadde X-ice på min e34 525 autmat .... fint lite problemer me å komme fram. Di gangene jeg sleit var når det var 15 cm med nysnø å ikke brøyta. Så kan skrive under på at e-34 er jevlig god vinterbil .
Eksos Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 525 automat var vell gjerne levert med diffbrems? Det har myyye å si naturligvis.. Hadde det ikke vert for at jeg har 2 gode framdekk med alle piggene i, så hadde jeg nok vurdert piggfritt, men siden jeg allerede har 2 dekk, sååå.... Tror det må bli hakka, har ikke testa dem, men hjertet liker dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå