hpnhansen Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Lang historie kort; Har en stasjonsvogn 2009 model. BMW 520i. Vært MYE på service - over tre mnd har den stått hos Stenshagen de første 6 mnd av 2010! Drivstofforbruket har variert litt - første året påpekte jeg til Stenshagen at det var høyt - lå da på 1,3 liter på bykjøring. En liten mnd etter den første lange service'n hvor'n stod hos Stenshagen i 2 mnd pga coil og anna shit, så var plutselig forbruket redusert med nærmere 30%.... Nå er jeg tilbake igjen til 1,3 liter på mila. Spørsmålet er: Er det for mye eller normalt? Stenshagen klarer ikke å si det til meg, og BMW Norge gir fullstendig faen.... Min 5 BMW - kanskje den siste med tanke på den ELENDIGE servicen fra BMW Norge... Vennlig hilsen, Hans-Petter Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShellMotul Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Hei Uten å kjenne kjørestilen din, vil jeg på et generelt grunlag si at et forbruk på 1,3L/mil er litt for mye på denne bilen. Men det kommer selfølgelig ann på hvor hissig man er på gassfoten, mye køkjøring, korte kjøreturer, ujavn kjøring osv. Selv om det skulle være noe galt med bilen din, så er det ikke vansklig å komme opp i 1,3L/mil med en slik bil som er teknisk i orden heller. Kan jo for morroskyld legge ut et utdrag fra mitt forbruk pr. mil for bykjøring, så har du noe å sammenlikne med. Bilen er en 5-serie fra 80-tallet med 2.8liters motor. 1,206484188 1,21713615 1,078439342 1,077151335 0,956743421 1,241694537 1,173917372 1,193921569 1,219541861 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z1 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Er en stor tung bil så bli ikke skremt av litt bensinforbruk. Hva mener du den skal bruke ?? Om bilen din har stått på verkstedet i 3 måneder for og bytte coil så er det verdensrekord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-39 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Bmw har detaljerte instruksjonsbøker hvor forbruket står oppgitt! Min 98 520it bruker ca 1,2-1,3 på by kjøring. Mye kaldstart og små kjøring vil jo dra opp forbruket en god del. Hilsen Øivind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondJ Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Jøss, enda en Haldense med E39 her! Jeg har en -99 E39 520 Iat, og den kjører jeg på rett under 1.1 på mila på tilogfrajobbenkjøring=småkjøring. Og den har gått 270.000 km. Synes nesten det høres litt i overkant ut, men de bruker MYE bensin før de har oppnådd driftstemperatur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superbeetle Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Er vel ikke nødvendig å ha service så ofte vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hpnhansen Posted October 24, 2010 Author Share Posted October 24, 2010 Jeg har to små barn og kjører selvsagt deretter. Bykjøringen foregår fra Slemdal til Oslo sentrum, litt på E18, og ingen overdreven aksellerasjon. Som sagt - jeg hadde en liten mnd hvor forbruket var nede med 30% sammenlignet med nå... Poenget mitt er at jeg tror jeg har fått en drittbil, som bmw ikke gidder å bry seg om. Coilen har gått. Begge motorene til bakvinduene har gått Flere filtre har blitt skifta Drivstofforbruket som sagt Diverse fintuninger og oppgraderinger av bilens programvare ....og bmw sin respons så langt har vært "du skjønner, en bil er en komplisert konstruksjon" ..... Min 5, og kanskje min siste bmw...de etterlever ikke sitt eget slagord i mitt tilfelle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-39 Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Du har nok fått deg en "Mandagsbil". Det er vel garanti på bilen din? Hvis de ikke tar deg seriøst nok,så ta kontakt med forbrukerrådet eller tv2 hjelper deg! Lykke til med "The ultimate driving machine" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts