Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

1000000610.JPG

Jeg trodde ikke lufteskruer til radiatoren var forbruksvare, men siden i går kveld har jeg byttet 4 ganger fordi skruene ryker.

Motoren begynte å koke på vei hjem fra Kongsvinger i går, og går ekstremt varm, jeg har byttet skruer, fyllt på kjølevæske, luftet opp til flere ganger, og alikevel koker den...

Noen som har noen tips?? I'm in need!!

toppakning? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vere termostathuset som er gåent, lekkaskje ( sjekk oringen i ekspansjonstanklokket), vannpumpa eller toppakningen. korleis har du lufta systemet ? du trenger berre å ha open ekspansjonstanken pluss den eine lufta skrua nærmast ekaspansjonstanken. da er det berre å fylle på med glovarmt vaten ned i ekspansjonstanken og sjå på at lufta forsvinner, pass på å ha litt tolmodighet.

når det slutter å komme luft ut så er det å skru igjen lufteskrua og ekspansjonstanklokket for å starte motoren, skulle tempraturen stige igjen da så prøv å holde eit stabilt turtall på 3500rpm menst du har tempraturen på varmeapparatet på maks. da kan du legge merke til om tempen synker, her og må du ha litt tolmodighet før det skjer nåke.

for når du gir gass så øker du hastigheten på sirkulasjonen på kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å skifte ekspansjonslokket det kan vere deffekt sånn at den lekker luft inn i systemet og fylle på radiatortett, vis du er "heldig" så er ikkje toppakningen ødlagt, men berre hull i toppen. i tillegg til det DJ sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra prosjekt :-)

Har bladd gjennom alle sidene nå, synd det med uhellene. Men det ser vist ut som der er på bedringens vei nå med deg :-)

Stå på, følger med på dette.

Lurde på 1 ting og, hvor fekk du tak i den fronten du har :-)?

Takktakk :) er ganske så fornøyd med hva jeg har klart å oppnå på så kort tid, til tross for litt uhell på veien :) Så nå er det bare sommerhjul og litt småting, så skal jeg la bilen få sluke bensin og få litt vask i ny og ne, og det er det ;)

Fangeren er kjøpt fra ebay, som det meste "ekstrautstyr" som er gjort med den ;) har litt elsk/hat forhold til ebay, man finner alt man vil ha og litt til der, og til utrolige priser, men man sløser ofte bort store mengder penger på tull der også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke tilfeldigvis merke til den hvite 911 på manglerud du parkerte ovenfor i ste? Var meg. Bilen din har blitt meget lav og pen nå! :D

Det skremmer meg litt å måtte si at jeg ikke kan huske noe hvit 911 :P var på jobben til dama serru ;) sto du der fra før av? eller kom du etter meg?

Bilen har mistet alt som heter høyde ja :P men er utrolig fin over fartsdumper alikevel, kan kjøre glatt over i 20-30 på vanlige fartsdumper, uten å ta nedi i det heletatt :) men de skarpe sliter jeg litt mer med :P så lokariskjermene har fått smake asfalt kan man si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor takk til dj rs2:D nå fungerer bilen utmerket igjen;)

Så nå venter jeg bare spent på om jeg får felgene snart:D

kjekt å høre :P testa alt det samme på Vaorin sin bil tidligere i vår, er eit stress å få ut all lufta skikkelig på BMW motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke tilfeldigvis merke til den hvite 911 på manglerud du parkerte ovenfor i ste? Var meg. Bilen din har blitt meget lav og pen nå! :D

Det skremmer meg litt å måtte si at jeg ikke kan huske noe hvit 911 :P var på jobben til dama serru ;) sto du der fra før av? eller kom du etter meg?

Bilen har mistet alt som heter høyde ja :P men er utrolig fin over fartsdumper alikevel, kan kjøre glatt over i 20-30 på vanlige fartsdumper, uten å ta nedi i det heletatt :) men de skarpe sliter jeg litt mer med :P så lokariskjermene har fått smake asfalt kan man si ;)

Hehe, tror jeg sto der fra før ja, Måtte på polet før det stengte :P

Greit det at du kan ha litt fart over fartshumper da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt litt småtteri til bilen igjen, godt med pææng på konto :D

Bestilt meg matter med "///M"-logo på, nye knapper til nøkkelen, canbus-dings til xenon, så det ikke flimrer (er ikke sikker på om det fungerer på bmw, men får se) og luft-inntak til netting i frontfangeren ;)

får se hva man får montert til lørdagen da :) gleder meg til vårmønstring :D

fm-008m-e39-bk-info.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...