Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

har hatt noen telefonsamtaler i dag til BT, Bavaria, BMW Norge og SSP, og det eblir ikke lett å få godkjent søknad på ombygging til m5 :( jeg trenger papirer fra BMW Norge, som de ikke gir ut, eller Tüv-godkjenning av bilen min, ferdig ombygd, som blir mye dyrere :/ hvis noen har papirer på at e39-chassi tåler s62b50 (e39 M5-MOTOR) inkl. vekt osv så ta kontakt! vil ha godkjent søknad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forskjell på Chassis på M5 i forhold til andre da ?

Iallfall 540 har da vel ikke noen forskjell? og da kan man jo kanskje bare få utlevert delenr på nytt chassis til en 520/540/M5 og se om det er likt, burde jo være dokumentasjon nok.

Det andre er at SSP godkjenner jo jevnlig ombygging fra 520 til M5. Hvordan dokumenterer de at Chassis tåler den motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søke om et chassibytte høres ikke så dumt ut!

SSP godkjenner via tüv, så de tar med hver eneste bil ned til tüv i tyskland!

Så litt på 540-chassi og det er det samme som resten, E39 generelt har delenr som slutter på 033044 og opp til 033047( det gjelder alle e39'r) mens m5 har 033048 til 033051 hvis jeg husker riktig!

Ifølge statens vegvesen så må jeg ha dokumentasjon fra BMW Norge, som hovedimportør, men jeg vet det er folk der ute i Norge med slike papirer, så det hadde hjulpet stort!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forskjell på Chassis på M5 i forhold til andre da ?

Iallfall 540 har da vel ikke noen forskjell? og da kan man jo kanskje bare få utlevert delenr på nytt chassis til en 520/540/M5 og se om det er likt, burde jo være dokumentasjon nok.

Det andre er at SSP godkjenner jo jevnlig ombygging fra 520 til M5. Hvordan dokumenterer de at Chassis tåler den motoren?

M5 har annerledes chassi, pga. eksos. Så de mangler reservehjulsbrønnen baki. Bortsett fra det er chassi like. Dvs. at alle innfestninger til bakstilling, forstilling, motor etc. er like.

Men å dokumentere det for Statens Vegvesen er ikke lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...