thomascr Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 hei! lurer på hvordan jeg kan fjerne 150kg på en 316? for og få den godkjent som 4seter m3
Kobar Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 hei!lurer på hvordan jeg kan fjerne 150kg på en 316? for og få den godkjent som 4seter m3 du kan begynne med å kjøpe alu-dører av meg som sparer 34kg! til coupè rigtignok!
Ad|oS Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 Var det ikke slik at man ikke kunne gjøre slik lengre? Altså å få registrert ned antall sitteplasser
babjorn Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 hei!lurer på hvordan jeg kan fjerne 150kg på en 316? for og få den godkjent som 4seter m3 du kan begynne med å kjøpe alu-dører av meg som sparer 34kg! til coupè rigtignok! +1 også carbon/glassfiber panser å Bg-luke så hjelper det litt
Hauso Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 trodde ikke dette gikk an mer jeg? Du kan jo slå ut alt av asfaltmatter, så sparer du ca 20 kg.
Superbeetle Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Jeg foreslår hullborring! Alltid gøy å se på biler på f.eks Gatebil hvor de har borret en masse hull for å spare vekt... 1m² 1mm tykkelse stålplate veier 8kg dvs 0.008Gram pr mm² ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm² 706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hull 100 hull= 565gram 1000 hull= 5.65kg.....
S.Arnesen Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Det blir nok spennende å kjøre en bil med så mange hull
Dirty Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kan sette ned til 4seter, bare bullshit fra trafikk stasjonen din vis de mener noe annet. vet om flere som enda godkjenner bilene som 4 seter. og jeg har planer om å gjøre det selv nå med min
-Erik- Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kan sette ned til 4seter, bare bullshit fra trafikk stasjonen din vis de mener noe annet. vet om flere som enda godkjenner bilene som 4 seter. og jeg har planer om å gjøre det selv nå med min Gjorde dette med min i mars i år så er ingen problem Min veide 1330kg tørr, så er mulig om du velger rett interiør og aludører som nevnt over
thomascr Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 hva mente du -erik-? vurderer en m3 som er ombygd fra 316, men kun til 2 seter pga vekt. mener du at jeg kan registrere den som 4dørs uten videre?
-Erik- Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 hva mente du -erik-? vurderer en m3 som er ombygd fra 316, men kun til 2 seter pga vekt.mener du at jeg kan registrere den som 4dørs uten videre? Nei, kke om den allerede er registrert ned til 2 da aner jeg ikke om du kan justere tilbake. Når du skriver 4 dørs regner jeg du mener 4 seter? Om det er en 4dørs har du vel allerede et problem da det ikke finnes aludører til sedan.
-Erik- Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Reservehjuls brønnen er jo tung da Om biltilsynet syns det er kult du har kutta den ut aner jeg ikke men går å lage'n i glassfiber :P
Joher Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Og den bilen har en vinge på bakluken som veier mer enn månen
Superbeetle Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Små stålfelger hjelper en del også! Vet ikke hva som passer over M3 bremsene.. 16"? Egentlig burde ikke en ting som felger telle, siden det ikke er en del av den avfjærete vekten.. Og igjen, om man bruker understell fra M3 så burde man kunne registrere den uten dette vekt-tullet... Det er egentlig bare byråkrati og et forsøk fra biltilsynet på å være behjelpelig, samtidig som de stiller en rekke krav som de egentlig ikke vet hvorfor de stiller.. annet enn el en annen dustete paragraf som er fritt åpent for tolking i den retningen man vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå