Gå til innhold

M3 vs "M3"


DreRacing@
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte med jo en e30 i sommer.

Dette er en org m3 bil med byttet ch nr for å få den billig inn i landet..

den er godkjent og i vognkort står det noe som godkjent ombygd til m3 med donor bil chnr xxxxx.

Kan jeg kalle bilen min en M3 eller "M3" da?

er jo en org bil fra fabrikk, men går som 316 i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret vil den alltid være det som står i vognkortet. Står det M3 der er det M3. Står det 316 er det 316.

Du kan selvfølgelig markedsføre den som en M3, men sånt må jo gis info om, slik at en eventuell kjøper vet det er en ombygd M3/316. Det er opp til kjøper å avgjøre hva bilen er og ikke.. så kan vi entusiastene krangle dagen lang om hva som er M3 og ikke... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er i mine øyne en original m3 som er tuklet med, og derfor har lavere verdi enn en som har papirene i orden. Samtidig føler jeg den scorer høyere i verdi hos meg kontra en 316 som er ombygd til m3. Uansett så er det nok viktig at slike biler har en detaljert dokumentasjon av hva som er gjort, for det blir fort mye skepsis til slike biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen er ulovlig i Norge selv om den er blitt godkjent. Dersom biltilsynet finner ut at denne "ombygde" bilen ikke er ombygd blir den beslaglagt. Var det ikke en M3 det ble skrevet om tidligere som skulle vært ombygd men ikke var det, og der biltilsynet tok bilen? Og nå har du lagt ut bevis mot deg selv om at du vet om at rammenummeret er tuklet med og at bilen likevel er original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne, for meg betyr ikkje den norske historikken så veldig mykje. Så lenge alt er godkjent (og kan dokumenteres). Derimot er bilen rulla ut som ein orginal M3 så betyr det alt for meg. Eg velger å lene meg til BMW i tyskland kontra det norske biltilsyn..

Men som andre skriver her så er eg fullt enig i at når ein bil har litt spes historikk må pris bli redusert. Men ikkje like mykje som ein som er komplett ombygd på feks eit 316 karosseri.

Eg har sjølv ein bil som er tatt inn, (orginal m3 fra fabrikk). Men godkjent karosseri bytte pga kondemnert bil. Karosseri har fått nytt understellsnr, thats it. Resten av bilen er som når den rulla ut som ein M3 og er no godkjent ombygd til M3 i norge. Men skal defenisjonen gå ner til kvar enkelt skrue så er det vel ytterst få orginale biler i verda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ringte statens vegvesen og fikk opplysningene fra vognkortet derfra.

har fått godkjent karosseri bytte som Niklas forteller om her.

viss vegvesnet beslaglegger min allerede godkjente bil kommer jeg til å !"#¤%&/ hele vegvesenet!

kan ikke få sagt hvor mye jeg HAAAATER de, men nok om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sørg for at det ikke ligger åpenbare spor (sveisefuge) etter karosseri nr skiftet. Ser de sånt henger de seg oppi det som smurfene detektiv. Første bud er å se under plata som sitter foran varmeapp. i motorrommet. Slurvete ombygginger skifta bare nummer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...