DreRacing@ Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Kjøpte med jo en e30 i sommer. Dette er en org m3 bil med byttet ch nr for å få den billig inn i landet.. den er godkjent og i vognkort står det noe som godkjent ombygd til m3 med donor bil chnr xxxxx. Kan jeg kalle bilen min en M3 eller "M3" da? er jo en org bil fra fabrikk, men går som 316 i norge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind L. Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Kan jeg kalle min E30M3 for original M3 når jeg har satt inn S50motor, fjenet ekstra tanken og gjort maaange andre oppgraderinger? Bilen er en original M3 ifra fabrikken. Blir vel neste samme greiene, synes du ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 På papiret vil den alltid være det som står i vognkortet. Står det M3 der er det M3. Står det 316 er det 316. Du kan selvfølgelig markedsføre den som en M3, men sånt må jo gis info om, slik at en eventuell kjøper vet det er en ombygd M3/316. Det er opp til kjøper å avgjøre hva bilen er og ikke.. så kan vi entusiastene krangle dagen lang om hva som er M3 og ikke... hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreRacing@ Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 det er sant oddis, men jeg lurte heller på hva bmw folket, sier, hvor går grensa. men det blir nok en laaang diskusjon.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mexos Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 bilen er i mine øyne en original m3 som er tuklet med, og derfor har lavere verdi enn en som har papirene i orden. Samtidig føler jeg den scorer høyere i verdi hos meg kontra en 316 som er ombygd til m3. Uansett så er det nok viktig at slike biler har en detaljert dokumentasjon av hva som er gjort, for det blir fort mye skepsis til slike biler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Denne skal vell bygges en del om likevel så da er det jo bare bra att det ikke er en urørt orginal bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 "M3"...... Det er jo ikke en ekte M3 lenger siden det er tukklet med rammenummeret. Er den skøtet eller bare bytta plata under ruta? Jeg kaller ikke min for orginal M3, men det er en ekte M3 i det minste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Z3 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Den bilen er ulovlig i Norge selv om den er blitt godkjent. Dersom biltilsynet finner ut at denne "ombygde" bilen ikke er ombygd blir den beslaglagt. Var det ikke en M3 det ble skrevet om tidligere som skulle vært ombygd men ikke var det, og der biltilsynet tok bilen? Og nå har du lagt ut bevis mot deg selv om at du vet om at rammenummeret er tuklet med og at bilen likevel er original. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niklas Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Henger meg på denne, for meg betyr ikkje den norske historikken så veldig mykje. Så lenge alt er godkjent (og kan dokumenteres). Derimot er bilen rulla ut som ein orginal M3 så betyr det alt for meg. Eg velger å lene meg til BMW i tyskland kontra det norske biltilsyn.. Men som andre skriver her så er eg fullt enig i at når ein bil har litt spes historikk må pris bli redusert. Men ikkje like mykje som ein som er komplett ombygd på feks eit 316 karosseri. Eg har sjølv ein bil som er tatt inn, (orginal m3 fra fabrikk). Men godkjent karosseri bytte pga kondemnert bil. Karosseri har fått nytt understellsnr, thats it. Resten av bilen er som når den rulla ut som ein M3 og er no godkjent ombygd til M3 i norge. Men skal defenisjonen gå ner til kvar enkelt skrue så er det vel ytterst få orginale biler i verda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreRacing@ Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 Jeg bare ringte statens vegvesen og fikk opplysningene fra vognkortet derfra. har fått godkjent karosseri bytte som Niklas forteller om her. viss vegvesnet beslaglegger min allerede godkjente bil kommer jeg til å !"#¤%&/ hele vegvesenet! kan ikke få sagt hvor mye jeg HAAAATER de, men nok om det Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Bare sørg for at det ikke ligger åpenbare spor (sveisefuge) etter karosseri nr skiftet. Ser de sånt henger de seg oppi det som smurfene detektiv. Første bud er å se under plata som sitter foran varmeapp. i motorrommet. Slurvete ombygginger skifta bare nummer der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det som er gjort på denne var gjort lovlig den gangen. så ingen kommer og beslaglegger den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Z3 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Om man bytter chassinr. skal vel en viss del av bilen byttes om ? Syns det høres rart ut at man bytter chassinummer for å få den billigere inn i landet, det er vel ikke lov? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 det VAR lov.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DreRacing@ Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 Det var vel lov som karosseri bytte før tida, kansje de ikke brydde seg om at m3 karosseriet var "spesiellt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now