Jump to content

noen som kjenner til m50 godt? fjerning av kompressor


Robin L
 Share

Recommended Posts

hei. har nylig kjøpt meg en e34 med kompressor. den må av da jeg må på visning med bilen.

har da noen spm :)

ved innsuget er det montert en "boks". denne går det to slanger innpå på bunn (ser ut som bensinslanger) så går det en vakumslange på toppen til innsuget. er hva kan dette være? bensinregulator?!

noen som vet hvilken kompressor dette kan være? ser ikke det står noe på den, men ene festet til blokka står det ess på. noen tips for demontering? det skal ikke være gjort noe med hjernen på bilen. kan ta bedre bilder om dere vil.

om noen har så er jeg interessert i originale luftslanger fra luftfilter til innsug :D

xz5cz351kdwytpkuypd2.jpg

vz55xjqlru65ckyfbmxq.jpg

ibj62cls0sobcp7lqawi.jpg

xgt8brfbh2yipm5wtvb8.jpg

Link to comment
Share on other sites

takker for svar :) kan jeg la denne stå når kompressoren tas ut tro? jeg lurer på å sette den inn igjen, men får se, kanskje til våren. kompressoren gir den en liten ekstra futt ja:P selger sa det var 210 hk i den. litt bedre bunndrag, og mer toppeffekt. skulle kanskje ha kommet litt tidligere for hverdagsbruk. syns den går akseptabelt bra, og bruker ikke så mye fuel heller :D liker lyden av kompressor og igrunn jeg. er simons eksos og, så låter tøft:P

Link to comment
Share on other sites

takker for svar :) kan jeg la denne stå når kompressoren tas ut tro? jeg lurer på å sette den inn igjen, men får se, kanskje til våren. kompressoren gir den en liten ekstra futt ja:P selger sa det var 210 hk i den. litt bedre bunndrag, og mer toppeffekt. skulle kanskje ha kommet litt tidligere for hverdagsbruk. syns den går akseptabelt bra, og bruker ikke så mye fuel heller :D liker lyden av kompressor og igrunn jeg. er simons eksos og, så låter tøft:P

bensintryks regulatoren kan bare stå men må nok justerest ned bensintrykket da eg vil tro di har sotte dette høyere.. men er rimelig sikker på at di ikke kan ha brukt orginal dyser til dette .. vil tro det står chip i den og.. eg fikk ikke orginal chipen eller dysene til og funke på mitt kompressor bygg

eg måtte ha både chip og m3 dyser.. men det hvar på en B25 motor men regner med det blir likt for B20 motoren..

o

Link to comment
Share on other sites

vet ikke ennå, får se. har litt lyst å ha den ja:P

men har kommet ut fra bilen no. var ikke så veldig mye arbeid. men jeg lot brankettene stå igjen, håper bare bt ikke henger seg opp i det...??

men den vakumslangen som går under innsuget? er to slanger som er suttet sammen der. disse var koblet forran kompressoren. bruker kn filter no, så får den ikke innpå noe filter... er det noe stress?

merka det var noe rart med lmm også. merka det når kompressor sto inni og. gikk litt rart, så plugga den ut. var akkurat likedan nå også. fjusker litt. får se etter en brukt.

trengs det noe service på kompressoren eller? olje? greit å ta det når den er ut i tilfelle :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...