Bliza Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Jepp da har min stakkars e46 fått diagnosen subframe disaster, helvete altså!. garantien har gått ut så nå sitter jeg pent i det!. men er det noen i trondheims området som vet om noen verksted som reparerer slikt uten at jeg må selge sjæla mi til de?, evt om det er noen "enkeltmanns fåretak" som har peiling og er villige til å fikse det uten at jeg må selge kroppen min for å få råa til å betale det. takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Har du snakket med en BMW forhandler i det hele tatt? Grunnen til at jeg spør er at BMW har vært svært generøse ang subframe disaster og goodwill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliza Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 jepp snakket med strandveien auto, og de ville ikke hjelpe meg. og da hadde det bare gått 2mnd over garantien Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrZyWiz Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 2mnd over garantien? Du har ikke 10 år nybilgaranti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliza Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 bmw dekker reprasjonene på subframe disaster vis at du finner det før 10år har gått. og slik som det ble til meg så merket jeg det 2mnd etter den "garantien" og da ville ikke strandveien dekke noe av utgiftene til meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2000Touring Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det suger jo sånn passe! Jeg fikk reparert min subframe diesaster da bilen hadde gått 350.000km og var 9år(mener jeg å huske). Da var bilen hos BMW i Drammen. De skulle bruke 1 uke på jobben. Det skulle vel tilsvare rundt 40.000,- bare i arbeidspenger det. Så det er ingen billig reparasjon dersom du skal gjøre det ordentlig. Men har lest på forumet her at folk gjør det enklere og mye billigere - om det er holdbart vet ikke jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Tror jeg ville tatt en tlf til BMW Norge å hørt om de er mere hjelpsomme en Strandveien Auto før jeg gav opp alt håp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixfax Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 hva er subframe disaster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fixfax Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 nvm fant det fort ut, ikke bra :s http://video.google.com/videoplay?docid ... 8066992482 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sturlis Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det suger jo sånn passe! Jeg fikk reparert min subframe diesaster da bilen hadde gått 350.000km og var 9år(mener jeg å huske). Da var bilen hos BMW i Drammen. De skulle bruke 1 uke på jobben. Det skulle vel tilsvare rundt 40.000,- bare i arbeidspenger det. Så det er ingen billig reparasjon dersom du skal gjøre det ordentlig. Men har lest på forumet her at folk gjør det enklere og mye billigere - om det er holdbart vet ikke jeg. Hallo, selv om bilen står på verkstedet en uke, bruker jo ikke en mekaniker 8 timer hver dag i 5 dager på en slik jobb! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2000Touring Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det suger jo sånn passe! Jeg fikk reparert min subframe diesaster da bilen hadde gått 350.000km og var 9år(mener jeg å huske). Da var bilen hos BMW i Drammen. De skulle bruke 1 uke på jobben. Det skulle vel tilsvare rundt 40.000,- bare i arbeidspenger det. Så det er ingen billig reparasjon dersom du skal gjøre det ordentlig. Men har lest på forumet her at folk gjør det enklere og mye billigere - om det er holdbart vet ikke jeg. Hallo, selv om bilen står på verkstedet en uke, bruker jo ikke en mekaniker 8 timer hver dag i 5 dager på en slik jobb! Nå stod ikke bilen på verksted i en uke men 14 dager(delvis på grunn av sykdom) Det var den tida de sa de skulle bruke, eneste jeg vet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliza Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 JA det var kjempe ide!. skal ringe bmw norge i mårra så kansje jeg får et positivt svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Z3 Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Trist det der, og en skam for BMW som produserte biler med det problemet i mange år uten å gjøre noe med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliza Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 Trist det der, og en skam for BMW som produserte biler med det problemet i mange år uten å gjøre noe med det. ja. også den forferdelig store regninga man sitter igjen med etterpå, pga av en fabrikk feil. jeg har hatt min 320i i 2år snart nå, har ikke hatt noen store feil i heletatt. kjempe glede å eie å kjøre, for en deilig bil sier jeg bare!. så utrolig synd at det blir slik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sturlis Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Det er jo en ganske alvorlig feil også, skal ikke spøke med det greine der :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts