Gå til innhold

Hvilke felger passer til F10/F11?


Skands1
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, 330dtouring skrev:

Ser i vognkortet at min F11 kan ha forskjellig dimensjon på 20" (245/35x20, 275/30x20). På dette oppsettet bruker bmw 8,5" foran og 9" bak. Disse felgene, feks 311/410/434 har ET 33 foran og 44 bak.

Jeg har kommet over noen 19" hjul med 245/45x19 og 275/40x19. Disse har ET 38 foran og 48 bak. 

Dersom jeg tar utgangspunkt i oppsettet(RealOEM) som leveres til forskjellig dimensjon foran/bak, finner jeg på felgmann.no at mine evt nye hjul får en ET differanse på +5 foran, mens bak blir differansen +4. 

Tror dere dette vil passere selv om jeg avviker på både felgenes diameter og bredde? Dekkenes bredde samsvarer med oem, og rulleomkretsen er innenfor +/-5%.

Hvor breie er de aktuelle felgene? Ville ikke hatt høyere innpress enn orginalt siden de da vil sitte lenger inn i hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran er de 8,5" samme som oem oppsett. Bak er de 9,5", 0,5" bredere en oem oppsett (ved forskjellig dimensjon foran/bak). 

Legger merke til at oem ET bak går fra 33" til 44" dersom man går fra lik til forskjellig dim f/b (kun tilgjengelig ved 20").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 330dtouring skrev:

Dersom ET blir tilnærmet lik og felgen er 1" bredere, vil ikke ytterkanten av dekket ligge ca 1/2" lenger ut (og innerkanten ca 1/2" innenfor)?

Jo, det stemmer, men ofte er det ønskelig at felgen stikker litt lenger ut enn orginalt slik at felgen går kant i kant med hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bak vil dekket komme ca 8mm lenger ut(pga bredere dekk), det tror jeg går bra. Jeg har 4-hjulstyring så kanskje det er best å holde dekket i trygg avstand fra skjermkanten;) Foran kommer utsiden ca 5mm lenger inn, her kan jeg evt justere med en spacer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...