Gå til innhold

Mitt z3 coupe prosjekt/banebil: Blir levert i innbytte.


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

ja den har vært hel siden januar den. Skaden var ikke så ille som fryktet og diff feste var bare litt i lakken. men bilen har vært hos legen i påsken så "v"i har forsterket gulvet og laget litt bedre fest for diffen.

Ok,da så. Er ikke det kjent problem på Z3M at bakakslingen river seg løs fra bagasjeromsgulvet? Blir rask bil på nye rudskogen nå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja den har vært hel siden januar den. Skaden var ikke så ille som fryktet og diff feste var bare litt i lakken. men bilen har vært hos legen i påsken så "v"i har forsterket gulvet og laget litt bedre fest for diffen.

Ok,da så. Er ikke det kjent problem på Z3M at bakakslingen river seg løs fra bagasjeromsgulvet? Blir rask bil på nye rudskogen nå da :wink:

Jo det er kjent problem, det kan skje på alle modellene. 1,9 også. faktisk så dekket BMW det frem til bilene var 10 år gamle(hvertfall i USA)! Men det er litt avhengig av hva slags kjøring man har. Forrige eier var snill med bilen og det er også jeg så trenger egentlig ikke å gjøre noe med det, men greit å gjøre det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for første sesong er at du ikke skal starte med å se meg i bakspeilt for så å ta meg igjen i samme runde.

På tide med ett nytt mål nå; det der ordnet seg jo greit på første treffet. Og det tar faktisk litt tid å ta igjen folk, så ikke nødvendig å bremse og blinke meg forbi når jeg er en langside bak deg. :lol:

Ellers er jeg fortsatt overrasket over at du lånte bilen ut til noen du knapt kjenner eller vet om kan kjøre bil i det hele tatt, men takk for lånet! Motoren har en herlig respons, og bremsefølesen var rett og slett helt fantastisk. Virket lettkontrollert, fin og lettkjørt, men med veldig mye mer understyring enn min egen. Men det er kanskje like greit foreløpig...?

Forøvrig.. i venstresvingen før svingen før strekka viste loggen ca 20km/t høyere fart med min egen. Likevel var farten før bremsing for høyresvingen like høy med din.. I tillegg hadde jeg 11 km/t (186 vs 175 ) mer på strekka - og det med lavere hastighet ut av svingen, passasjer og veldig tidlig bremsing.

Grom bil! Tipper du får mye moro med den så fort du glemmer snøen og tør satse litt mer. Der det ligger; virker som du gjør mye riktig - bare sakte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for første sesong er at du ikke skal starte med å se meg i bakspeilt for så å ta meg igjen i samme runde.

På tide med ett nytt mål nå; det der ordnet seg jo greit på første treffet. Og det tar faktisk litt tid å ta igjen folk, så ikke nødvendig å bremse og blinke meg forbi når jeg er en langside bak deg. :lol:

Ellers er jeg fortsatt overrasket over at du lånte bilen ut til noen du knapt kjenner eller vet om kan kjøre bil i det hele tatt, men takk for lånet! Motoren har en herlig respons, og bremsefølesen var rett og slett helt fantastisk. Virket lettkontrollert, fin og lettkjørt, men med veldig mye mer understyring enn min egen. Men det er kanskje like greit foreløpig...?

Forøvrig.. i venstresvingen før svingen før strekka viste loggen ca 20km/t høyere fart med min egen. Likevel var farten før bremsing for høyresvingen like høy med din.. I tillegg hadde jeg 11 km/t (186 vs 175 ) mer på strekka - og det med lavere hastighet ut av svingen, passasjer og veldig tidlig bremsing.

Grom bil! Tipper du får mye moro med den så fort du glemmer snøen og tør satse litt mer. Der det ligger; virker som du gjør mye riktig - bare sakte. :wink:

man kan vel si at jeg er litt for nervøs!!Men bedre å titte litt mer i speilet og slippe forbi folk! potensialt er definitivt til stede, må bare bli litt mer trykk. men det kommer sikkert mange rare spørsmål.

Låne ut bil, jaja. vet du kan kjøre bil, men hadde du brettet bilen min rundt en annen bil så hadde vi hatt en utfordring. Men skal man tenke på alt som kan gå galt så blir det ikke moro å leve. Hadde du bare dratt avgårde så vet jeg både hvor du bor og hvor bilen din bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk, fikk bilder fra en som tok noen på trackday. Sitter jeg å titter i bakspeilet?

v8e7c0gio2m1325zhtjn.jpg

Justerte speilet forleden. Det falt da av. Fikk en kar(han hadde riktig lim) til å hjelpe meg å sette det på igjen. Jeg fulgte ikke helt med å han senket da speilet litt, dvs 5 cm mer. Dvs at når jeg kjørere så titter jeg på oversiden av speilet eller sitter med hodet på skakke!Det må fikses asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ordnet dekk? Bare litt over en uke igjen..

Får vite på mandag eller tirsdag om jeg får det. Får jeg nye dekk blir jeg med, er mange plasser igjen sa de.

på onsdag får jeg vite det. Ville vel egentlig ikke tro at det kommer til å gå! Litt kipt, håper det kommer til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å legge ut bilder fra "oppgraderingen" av diff feste. Bilder fra bagasjerommet har jeg abre på mobilen så skal legge det ut senere. Gjorde det gjennom en beskjent av meg og han ga med garanti på jobben. Han ba meg grisekjøre den noen ganger for at han så skulle demontere for å sjekke at alt var bra!

Før

difffestefroppgradering.jpg

Etter

difffesteetteroppgradering.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å legge ut bilder fra "oppgraderingen" av diff feste. Bilder fra bagasjerommet har jeg abre på mobilen så skal legge det ut senere. Gjorde det gjennom en beskjent av meg og han ga med garanti på jobben. Han ba meg grisekjøre den noen ganger for at han så skulle demontere for å sjekke at alt var bra!

Før

difffestefroppgradering.jpg

Etter

difffesteetteroppgradering.jpg

Det så jo rimelig solid ut da :wink: Er det for å herje litt ekstra på 17 Mai eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...