Gå til innhold

Mitt z3 coupe prosjekt/banebil: Blir levert i innbytte.


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Etter første ordentlig banekjøring i sommer så fikk jeg det for meg at å finne en z3 coupe som ett prosjekt hadde vært moro. Etter mange timer på mobile.de og etter å ha snakket med diverse folk fant jeg ut at en 3.0 hadde vært bra. Planen var egentlig å få tak i en i tysklang og betalke avgiftenen når jeg hadde solgt den andre bilen. Det lå en M coupe tilsalgs her i Norge, men jeg hadde ikke anledning til å bruke så mye penger. Etter å regnet litt så merket jeg at den mcoupeen ikke var alt for ille priset og det fulgte med en del deler.

Så da satt jeg plutselig med 2 biler(E-92en kommer for salgs, men venter til våren når aksjemeglerne/shipsmeglerne får bonus utbetaling!! :wink: ). Planene er mange, men vi får se hva som skjer. Stoler er det jeg har mest myst til å få byttet.

Bilen er da en 1998 M- Coupe gått 75000km.

93_38263458.jpg

z3mhartgeeksos.jpg

93_-799944261.jpg

auoslalom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grom bil og jeg liker interiøret også.

Jeg ble dog litt overrasket når jeg prøvde den.. med behagelig fjæring, orginale stoler, vanlige dekk og nesten ingen lyd så føltes den som en skikkelig cruiser i forhold til min - til tross for mye grommere motor. Men du har jo planer for å ødelegge alt det, og etter noen treff tipper jeg denne blir skikkelig lei å bli kvitt i bakspeilet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt "prosjekt" kan jeg tenke meg. interiøret var fælt riktignok :s

Er ikke fan av interiøret jeg heller. Blir byttet en del av det.

Grom bil og jeg liker interiøret også.

Jeg ble dog litt overrasket når jeg prøvde den.. med behagelig fjæring, orginale stoler, vanlige dekk og nesten ingen lyd så føltes den som en skikkelig cruiser i forhold til min - til tross for mye grommere motor. Men du har jo planer for å ødelegge alt det, og etter noen treff tipper jeg denne blir skikkelig lei å bli kvitt i bakspeilet..

Fokus er mest på sjåføren i første omgang, men noen viktige ting kommer snart. Eksos, seter osv.

Målet for første sesong er at du ikke skal starte med å se meg i bakspeilt for så å ta meg igjen i samme runde.

Nice! gratulerer med grom vogn. Synes interiøret så lekkert ut jeg. Hørte du hadde vært oppe hos meg en dag, synd jeg ikke var der...., men du får gjerne komme igjen!

Vi sees nok! Blir nok flere studieturere opp til dere. Og jeg kommer til å henge meg på dere med tanke på banekjøring!

Grom vogn dette! Er jo folk i bmwccn med en del erfaringer mht å lage banebil av m-coupe/roadster så det burde være mulig å få noen tips om hva som funker/hva som bør gjøres.

Hagenisse har vel allerede fått ca 100pmer, med en del spørmål og en del like spørmål også!! men jeg skal fokusere mest på meg selv først for det er egentlig overkill med motoren!

Det er euro M utgaven? Mye veier denne?

Det er en euro ja. Egenvenkt med fører er 1425. Jeg tittet mye på en usa m som ligger tilsalgs her, men etter 4-5 henvendelser til firmaet så ga jeg opp. gidder ikke å si hvilken bil det var, men den ligger på finn enda. ikke rart etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi jobbet litt med bilen. Olje pluss filter er byttet, bremseveske, olje på girkasse og på diffen. Fikk også fjernet passasjersete så når er jeg klar for å prøveteste bøtte setet.

Målet for første sesong er at du ikke skal starte med å se meg i bakspeilt for så å ta meg igjen i samme runde.

Sikker på at du ikke tar deg vann over hodet nå? :bounce:

Håper du ikke tar meg igjen med en runde i løpet av en runde!!

Ser bra ut detta 8)
Takker!! Ringer deg i morgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at det også er andre i bmwccn-miljøet som har en del erfaringer med z3 m-coupe/roadster mht banekjøring og tilpassing av bil i den retning. Bl.a Karl M. kjørte jo en del med roadsteren sin før, og Mr Tange i sin blå coupe er jo hyppig gjest på banetreff i så måte. Mulig jeg husker feil, men er det ikke sistnevnte bil som fra tidligere (K. Høiom?) innehar en slags uoffisiell banerekorden på Rudskogen i bmwccntreff-sammenheng? Correct me if I'm wrong :)

Det er i alle fall ikke tvil om at disse bilene kan gå svært fort rundt en bane, men som alltid er det ofte mest å hente på sjåføren. Men det kan jo være kjekt å få noen tips fra "gamlegutta" på hva som fungerer mht oppsett av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en utrolig tøff bil, både utvendig og innvendig! :) Dette er raske biler i rette hender.

Mr Tange i sin blå coupe er jo hyppig gjest på banetreff i så måte. Mulig jeg husker feil, men er det ikke sistnevnte bil som fra tidligere (K. Høiom?) innehar en slags uoffisiell banerekorden på Rudskogen i bmwccntreff-sammenheng? Correct me if I'm wrong :)

Stemmer det (tror det var høy 1:04). Den har også satt beste tid på en svensk bane, og har kjørt under 8 min. på Ringen, men mye av æren skal den gamle sjåføren ha....(Høiom)

Bilen var også kun lettere modifisert med H/R fjærer på orginale dempere, Porsche bremser foran og r-dekk. Motor var orginal, men det var en annen lyddemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...