Gå til innhold

Roberts E23 732i. prosjekt m30b32 Turbo!


Robkill
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Har vel to stikkakslinger liggende fra henger prosjektet:p

Har ikke sett dette jeg! Men hadde noen liggende, som jeg like så godt bytta ledd og mansjetter på (tre av ledda hvertfall) :)

hanskr:

TakkTakk! :)

Jada, er synd med alt tullet som skjer med denne bilen! Ingen av feilene som er typiske feil heller, og så langt i år ingen selvforskyldte.

Den er derimot oppe å går igjen! Gamle veteranen er greit lettskrudd 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varte ikke lenge :P

Hva snakker du om da? :roll:

:P

I går kveld begynte det ene drivleddet å knake, lot være å bry meg stort om dette da jeg tenkte at det kunne jeg bestille opp nytt på mandag.

Etter litt kjøring begynte bilen å fuske fælt, noe jeg også valgte å overse til en viss grad da den har tulla mye med dette tidligere (Ref. ryggelysbryter - idle speed control), men jeg begynte å tenke på hjemveien.

Ganske så kort tid etter det røyk servoreima! De som er litt inn i 80talls bmw'n kjenner også til bremsesystemet som bruker servopumpa til å lage trykk.

Riktignok er dette systemet så flott at det lagrer opp bremsetrykk til en del nedbremsinger, så da var det på tide å kjøre hjem 8)

På vei hjem gikk bensinslangen ut fra pumpa (og inn på filteret) nedi drivakselen, slik at det gikk hull på denne slangen! Jessda, brått gikk ikke motoren...

I dag starta jeg med å bytte bensinslangene, samt flytta pumpa.

Deretter fant jeg igjen en bortglemt eske med nytt drivledd slik at jeg fikk bytta dette, og heldigvis hadde jeg en ny servoreim liggende :) Så bilen går igjen!

Fuskinga var forøvrig ikke Idle Speed control sin krets som var brutt, men jordinga til hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare meg dette med Idle Speed control problem som du snakker om værsåsnill? Sliter fælt med å få min 3.5 i en E28 til å gå skikkelig, begynner å lure på om det er det samme som du snakker om ,fordi ryggelysene mine fungerer ikke. Men denne 3.2n, har den elektrisk tomgangsregulator? Eller har den slik som 2.5/2.8 har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...