Gå til innhold

Roberts E23 732i. prosjekt m30b32 Turbo!


Robkill
 Share

Anbefalte innlegg

Da denne har fått oppnådd sitt mål "Prosjekt Stuk"(Bilde) har jeg nå endret tittelen til noe mer passende :)

Kjøpte forleden litt deler slik at bilen kan få noe som passer mer til utseende :P

Satser på at denne blir litt småartig etterhvert, og håper dere liker veien prosjektet har tatt nå som utseende nesten er på plass.

78c49a98.jpg

IMG_0674.jpg

225c51c1.jpg

Fra side 9-10 starter forøvrig prosjektet med turbomotoren :wink:

Dette er tidligere "førsteside"

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ettersom min gamle tråd ikke helt passer med hva som skal skje mot sommeren, så lagde jeg en ny!

Tidligere tråd: viewtopic.php?f=11&t=129360

Liten forhistorie:

Denne bilen ble kjøpt i september 2009, opprinnelig som en vinterbil.

Bilen slet med både det ene og det andre, totalnekt å få motoren over 4k rpm uten et hav av fusking!

Etter en del feilsøking fant jeg ut at svinghjulsdemperen var løs, bensinpumpa var gåen og to dyser ikke åpna som de skulle! Dette ble fiksa og bilen var straks mye bedre, men! den var fremdeles ikke god.

Fikk tak på noen gamle koblingsskjemaer og starta lesinga, dette skulle ta lang tid.

Det så til slutt slik ut, og jeg var på vei til å gi opp og sende dyret på verksted.

DSC_0002-2.jpg

Det var da at jeg ved en ren tilfeldighet la merke til at det var brudd i ryggelysbryteren, som går på samme krets som "Idle Speed Control", ironisk nok, ryggelyset fungerte :wink:

Men etter det var fikset virket bilen som den skulle.

Diffhavari første dag med skilt, èn dag senere var den tilbake med ny diff.

Etter dette gikk bilen mer eller mindre som en drøm igjennom hele året! foruten litt stikkaksel og difflokk trøbbel, bare bagateller med andre ord 8)

Smaken for å bygge banebil ut av dette droget kom etter noen runder rundt Rudskogen med min fetter som sjafør da jeg rett og slett mista lappen to uker tidligere.

23642_386766085517_599630517_4520677_7201992_n.jpg

Lappen kom tilbake, og det ble min tur til å teste bilen på bane.

DSC_3611.jpg

DSC_3572.jpg

Noe selv et utrent øye kan se, orginalbil blir rett og slett håpløst!

Motoren tok kvelden etter den siste turen på banen, på den skikkelige måten såklart.

DSC_3655.jpg

DSC_3661.jpg

Så da er vi fremme på hva som er i gang nå!

Slik står den i dag:

DSC_3732.jpg

Oppi her skal det ny motor:

DSC_3734.jpg

Inn her skal det nye bremser og nytt understell:

DSC_3736.jpg

DSC_3738.jpg

DSC_3687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at folk liker at det skiller seg litt ut, selvom karosseriet ikke er det beste å bygge på! e23 er litt sært :P

Motor blir noe m30 basert, lettest slik :)

400hk er hva jeg vil ha først, tenker det er et rimelig mål :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...