Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke skrudd av bilen, kan seff på gir, men vil nå få start igjen....(uten om å dytte den igang) kjører BMW, skal ikke dyttes;)

men---

stoppa bilen utenfor døra, så skulle jeg skru av tenninga, men da bare spant den rundt og rundt??? den er sikkert ute av stilling, for jeg kunne vri med nøkkelen helt inne etter ca 360 grader, så kan jeg ta nøkkelen litt ut å vri mer??? noen som kan hjelpe meg, hva er det som skjer? har sprayet med alt av smøremidler å banka på tenningen(om det kanskje var fjørene til skivene som har hengt seg opp) men det er det nå værtfall ikke, å det har ikke noe med rattlåsen å gjøre.

jeg kan oxo ta ut nøkkelen helt uansett stilling på nøkkelen inne i tenninga....

setter stOoOor pris på alle forslag å hjelp;)

mvh

forvirra man......

Skrevet
Tenninga di er fucked... Må bytte sylinder.

hehe skjønte at den var "Fucked" ;) hvor får jeg tak i sylinder, hvet du forresten hvordan jeg får den ut, hvet det er et hakk i tenningsringen, men har ikke klart å få den ut....?

takk for svar btw

Skrevet

Når det skjedde på min så leverte jeg den bare tilbake til forhandler da det skjedde en uke etter kjøp, vet ikke hvordan fremgangsmåten er.

Men de bestilte opp helt ny sylinder tilpasset eksisterende nøkler. Vet ikke hva slags BMW dette er du har, men på E39 var dette ikke så billig affære om jeg forstod dem rett...

Skrevet

OK, har en e36 m-tech touring...

det skal være et hull der man stikker en nål inni å vrir nøkkelen til den kommer ut..

jeg har prøvd, men får det ikke til, skulle gjerne visst hvor jeg får tak i ny, forhandler er så sinnsykt dyre...

Skrevet

hey, jeg har en tenningslås med nøkkel om du er interessert? min har stått i en e36 sedan, så skal være samme greiene. kan også være behjelpelig med å bytte for deg :)

Skrevet
hey, jeg har en tenningslås med nøkkel om du er interessert? min har stått i en e36 sedan, så skal være samme greiene. kan også være behjelpelig med å bytte for deg :)

hey hey hey;) høres bra ut, hva skal du ha for det?

Skrevet

Har ikke vært borti E36 når det gjelder dette, men på de fleste biler vrir du nøkkelen til "hakk nr1" trykker inn en dings på rattstammen og drar ut hele sylinderen.

Dette går jeg ut fra at din nærmeste BMWsjappe gidder å fortelle deg når du uansett må dit for å bestille ny sylinder..

Men, verdt å sjekke først: Nøkkelbiten styrer som regel en bryter som sitter bak denne, og som av og til kan opereres uten nøkkel hvis du drar den av i bak-kant. Plukk av dekslene rundt rattstammen og sjekk om det er noen kontakter som ikke er heelt på plass bak tenningslåsen..

-K

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...