Gå til innhold

Hellakkering av bil


ErlendSandved
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Bmw e36 coupe som er svart, jeg begynner å få mye steinsprutskader i fronten og det bobler litt i hjulbuende, og har derfor veldig lyst til å lakkere om bilen :D

Men hvis jeg skal lakkere den så vil jeg lakkere den i en ny farge. Og da har jeg vurdert blå.. og lakke m5 felgene mine kvite!

Det jeg lurer på er om noen veit sånn ca hvor mye det koster og hellakkere bilen? inkl. pussing? Eller hvor mye hvis jeg pusser selv? Demonterer selv? Eller inkl demontering?

Hørt at det er litt dyrere og lakkere bilen i en ny farge, men aner ikke? Noen som har noen forslag?

- Erlend

Sånn vil jeg at bilen skal se ut når den er ferdig lakkert:

0fat518rhqmoyenaejcf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et morsomt prosjekt dette, holder på med det samme på min E30. Det kommer ann på fra sted til sted, enkelte kan f.eks ta 10-15 tusen for en lakkering (svart), mens bekjente kan få det gjort for 1500,- etc. Om du kjenner til noen lakkverksteder/personer som driver med lakkering så er det jo bare å ta en telefon, og høre med dem. Lykke til. Og ja, det blir betraktelig billigere om du gjør alt forarbeidet selv, jeg har pusset ned hele bilen, sparklet hvor det er nødvendig, sprøytet på både syregrunning og fillergrunning, så skal lakkereren kun ta et lag med fillergrunning for å se etter feil, så hiver han på lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde lakkerere gjerne ønsket å gjøre grunnarbeidet selv for å være sikker på at alt blir gjort skikkelig?

men 10-15k for hellakkering er jaggu billig. Er det inkl forarbeid?

En kompis skulle lakke bilen min for 1500,- om jeg gjorde alt forarbeidet, og kjøpte inn lakk. Men det ble det ikke noe av, siden han fikk seg ny jobb hos Vikebil, hvor de ikke tillater å ta jobber på fritiden.. Så da skulle han plutselig ha 30 000,-

10-15 000,- av en du delvis kjenner er en grei pris synes jeg, og det er ikke inkl. forarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde lakkerere gjerne ønsket å gjøre grunnarbeidet selv for å være sikker på at alt blir gjort skikkelig?

men 10-15k for hellakkering er jaggu billig. Er det inkl forarbeid?

En kompis skulle lakke bilen min for 1500,- om jeg gjorde alt forarbeidet, og kjøpte inn lakk. Men det ble det ikke noe av, siden han fikk seg ny jobb hos Vikebil, hvor de ikke tillater å ta jobber på fritiden.. Så da skulle han plutselig ha 30 000,-

10-15 000,- av en du delvis kjenner er en grei pris synes jeg, og det er ikke inkl. forarbeid.

Regner med han får lakke egne prosjekter?

Omregistrer bilen på han, å få han til å lakke den. Da er den på papiret hans bil, og firmaet kan ikke si noe på det.

Gratis omregistrering tilbake igjen innen en måned eller hva det er.

Bør vel helst være en du kjenner godt å stoler på da, så han ikke stikker av med bilen! :D

En kompiss som tilba seg å gjøre det slik på min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta kontakt på PM, jeg veit om en kjempegod lakkerer som kan ordne dette for deg billig.

Jeg skal lakkere hos han selv.. nå på lørdag.

Du kan få mer info, han gjør jobben billig, noe mer info kan jeg gi deg på PM

Han holder til på Gran I hadeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...