Bmwray Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Hei! Har akkurat kjøpt en bmw og det knirker i bremsene når man skal parkere bilen, hører det tar tak i skiven liksom akkurat som den er tørre. Bremsene er nye for 3 år siden og er sikkert aldri smurt opp. Hvordan skal jeg få gjord dette og hva bruker jeg? Vil unngå og levere bilen inn på et verksted bare for dette da jeg akkurat har kjøpt den
winchester Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Kobberpasta bak bremseklossen hvor den kommer i kontakt med stempelet skal hjelpe, visst ikke sjekker du om det har kommet sandkorn eller lignende i bremseklossen/bremseskiven.
Bmwray Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 må jeg ta av bremseklossen da eller får jeg smurt det uten og ta det opp? Kansje det er noe santkorn der ja, kan jeg spyle direkte inn på bremsene på en bensinstasjon eller kan det ta skade av noe? Er også litt kast i bremsene i høyere hastighet, kan det ha en sammenheng?
helgeb Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 bare å helle på girolje så blir det saker.....
winchester Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 bare å helle på girolje så blir det saker..... Vil ikke den oljen forsvinne ganske fort kontra kobberpasta? Er bare å spyle ivei, ingenting som tar skade av vann der.
Superbeetle Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Neida..girolje på skiven så forsvinner lyden! Nei, etter 3år så kan jo klossene være oppbrukt for lengst. Uansett så kommer nok lyden av at klossene sitter litt fast, ikke av at stempelet gnisser mot baksiden.. Du må ta av caliperne, sjekke at alt går som det skal og SÅ kan du smøre med dette kobberfettet. Selv foretrekker jeg alu-fett..
Virtual Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 bare å helle på girolje så blir det saker..... Helle på girolje , og hvor vil du gjøre det?? Håper du ikke mente alvor med det Det må være mulig å gi gutten et seriøst svar
Kvasi Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg spår at bremsene er utslitt etter tre år, stemplene i calipterne er kommer langt ut og er fulle av dritt/rust og synker ikke "på plass" når du slipper bremsen. Altså subber klossene i skiva ca bestandig. Kjøp nye deler og repsett til kalipterne, pell av og fiks. Så har du nye bremser du vet du kan stole på og skiver uten kast..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå