Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en -89 E30 IX Touring for en ukes tid siden og må vel lage en "garasje" her jeg også.

Den er vel mer å anse som en bruksbil enn et prosjekt, men kjenner jeg meg selv rett kommer den sikkert til å gjennomgå div forandringer etterhvert.

Vehicle information

Type code AG95

Type 325IX (EUR)

Dev. series E30 (5)

Line 3

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M20

Cubical capacity 2.50

Power 141

Transmision ALLR

Gearbox MECH

Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Upholstery SILBER STOFF (0270)

Prod. date 1989-08-31

Order options

No. Description

288 LT/ALY WHEELS

314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

540 CRUISE CONTROL

551 ON-BOARD COMPUTER II W REMOTE CONTROL

675 BMW SOUND SYSTEM

681 DACHANTENNE

687 RADIO PREPARATION

690 CASSETTE HOLDER

804 SWITZERLAND VERSION

IMG_0694.jpg

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Komp er original med MLS pakning ellers er all innmat original, rustfritt grenrør som en eller annen amerikaner har sveist sammen, kinaturbo, 440 dyser og elektronikkjustering hos EStuning.

Skrevet

Godt å se at ix'en tåler litt krefter, for du har drivverket intakt? Tviler på at den innsugsbelgen tåler 1bar for lenge, har du skiftet denne etter bildet ble tatt eller? :)

Skrevet

Eit tips til er jo å flytte lmm til innsuget på turbo eller så ryker vel den etterkvart med mindre du kjøre 535lmm da :)

Skrevet

Regner med det blir MS ja, har en kompis som er guru på det og har tilbydd seg å delta.. :)

Cooleren (din) ligger å venter på å bli montert. Var litt skeptisk til å montere den før datasprut er på plass, siden blandinga blir annerledes da. Ringte ES tuning i går, de som har chippet den, og spurte og de mente det bare er å peise på så om etpar dager er den nok på plass.

Får ikke nok fuel etter ca 4500rpm, men nå ligger det ny pumpe og venter på posten :)

Skrevet

Har du kjørt den med turbo i to år, og magert over 4500rpm? :P Hvor mange km da? Imponerende om den har holdt lenge slik :) Har du latt drivverket kjenne kreftene skikkelig? Har planer om å øke kreftene litt i min ix også skjønner du.

Skrevet

Jeg har bare hatt den etpar uker, og nei den har ikke gått magert hele tiden. Har ikke vært fullt så mye ladetrykk hele tiden nemlig.. :)

Oppskriften er visst å være snill gutt i 1. giret når det er godt feste.

Skrevet
Eit tips til er jo å flytte lmm til innsuget på turbo eller så ryker vel den etterkvart med mindre du kjøre 535lmm da :)

Hvordan tåler 535lmm mer?

Kan hende eg begir meg utpå eit felt eg ikkje har peiling på no men stemmer ikkje det att 535`n suger litt meir luft enn ein 2.5 liter? Da burde jo lmm`n tåle litt meir :P

Erfaringa mi er no iallefall att 535lmm`n er meir villig ved ladetrykk enn b25 lmm :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...