TruboJonas Skrevet Oktober 31, 2010 Share Skrevet Oktober 31, 2010 Bilen til en kompis av meg (BMW E34 518 93 mod. ) oppfører seg litt rart. Når bilen sviver og kjøres med så "dimmer" alle lysene i bilen som f.eks kjørelys og instrumentlys. Av og til så slår alle lysene seg av ,men hvis man slår av og på bryteren så funker går de på igjen. Noen forslag til hva dette kan være? Også så står venstre fordekk litt skjevt. Det står liksom sånn: / Hvis dere skjønner. hehe Har sett under bilen men kan ikke se noe tegn til bøyde stag eller noe. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 litt viktig for meg å vite. hvis noen har idee så skrik ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Oktober 31, 2010 Share Skrevet Oktober 31, 2010 Det med lysene kan jo være et rele, eller en kontaktfeil en plass. Er framhjulet veldig skjevt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet Oktober 31, 2010 Share Skrevet Oktober 31, 2010 bytt kjørelys rele. og få tatt en forstillingskontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Det med lysene kan jo være et rele, eller en kontaktfeil en plass.Er framhjulet veldig skjevt eller? Ja kan vell det, men rart at alle lysene "dimmer". Det er ganske skjevt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 bytt kjørelys rele. og få tatt en forstillingskontroll Er vell ikke kjørelys rele'et som kan være gått siden dette gjelder alle lys inni og utenfor bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 kom igjen bimmers folk! det fins jo noen av dere mekkefolk som har vært borti dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet November 2, 2010 Forfatter Share Skrevet November 2, 2010 Var daut her da. Kan si at jeg har nesten samme problem med min egen bil. Bare at mine lys flimrer på lavt turtall, men lyser fint når den får litt turtall.... Noen ide hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Du har jo fått gode tips her da? Har du i det hele tatt sekket noenting? Som å måle at ladespenning og slikt er ok? Kjørelysrele styrer ofte fram og baklys, pluss instrumentbelysning. Eller dårlig kontakt i bryter. Forstillingen kan være hva som helst, fra justeringssak, til utslitte kuler og foringer, til at den er rammeskjev. Eller at støtdempertårnene er rustet såpass at de kneler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet November 3, 2010 Forfatter Share Skrevet November 3, 2010 Du har jo fått gode tips her da? Har du i det hele tatt sekket noenting? Som å måle at ladespenning og slikt er ok?Kjørelysrele styrer ofte fram og baklys, pluss instrumentbelysning. Eller dårlig kontakt i bryter. Forstillingen kan være hva som helst, fra justeringssak, til utslitte kuler og foringer, til at den er rammeskjev. Eller at støtdempertårnene er rustet såpass at de kneler. Har jo det. Men jeg har jo ikke noe serlig verktøy til å ta div. målinger. Derfor spør jeg her i tilfelle noen andre har hatt det problemet og har en løsning på det Altså så burde jeg bytte rele'et? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2010 Share Skrevet November 3, 2010 Tror nok de fleste her inne mener du bør bytte releèt ja. Ta en 4 julskontroll med justering for å korrigere hjulstillingen. Det firmaet som tar kontrollen vil jo også se om det er noe som er skjevt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toffe92 Skrevet November 3, 2010 Share Skrevet November 3, 2010 harn byttet noen forstillings deler ? siden det er skjevt ? bytter man lenke armer er det viktig og justere det nye med det gamle så de blir like lange Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TruboJonas Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 harn byttet noen forstillings deler ? siden det er skjevt ?bytter man lenke armer er det viktig og justere det nye med det gamle så de blir like lange Nei har ikke det. men han som hadde den tidligere sa at lenkarmen var skjev, men kunne ikke se den var noe annerledes enn den andre. Men kan jo være den burde byttes..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toffe92 Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 harn byttet noen forstillings deler ? siden det er skjevt ?bytter man lenke armer er det viktig og justere det nye med det gamle så de blir like lange Nei har ikke det. men han som hadde den tidligere sa at lenkarmen var skjev, men kunne ikke se den var noe annerledes enn den andre. Men kan jo være den burde byttes..? kan være det prøv og bytt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Hvilken vei står hjulet skeivt ? Litt tricky å forklare uten å bruke fagutrykk, men.. Heller det ut/inn i øverkant av hjulet eller peker det inn/ut i kjørerettning ? Om dere sammenligner lenkestagene på hver side (nr 3 på tegningen nedenfor) er de noen lunde likt justert ut til hvert hjul ? Prøv å drei rattet helt til en side, for så å telle runder helt mot den andre siden. Så dreie nøyaktig det halv antallet runder tilbake (for å finne midten på styringen). Står det ene da fortsatt tilnærmet rett og det andre helt skeivt ? For hvis det ikke er noen stor forskjell i justeringen på lenkearmene og det andre hjulet står som det skal. Så er det fare for noe allvorlig galt med forstillingen og jeg tviler da på at det skulle være slitte foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå