Netlandet Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Heisann! Langlysene på min mors 2000 mod E39 520iA hang seg opp, og etter litt forsking her på nettet fant jeg ut at lysmodulen sannsynligvis hadde en brent transistor. Jeg skrudde dermed ut lysmodulen, og iogmed at dette er en 2000 mod har den altså LCM versjon 3. Jeg fant en guide om reparasjon av den på autopower.se, men dette gjelder da versjon 2 som ikke er helt lik. http://tech.bentleypublishers.com/servl ... 8917-3865/ Her ligger altså en guide. Men dette er versjon 2, som sagt. Jeg har heller ikke fått demontert plastdekslene rundt kretskortet, så jeg klarer ikke så hva som kan være brent/ødelagt. Noen som har gjort dette før? Jeg tør ikke ta i noe særlig, redd for å ødelegge mer enn nødvendig. Hvilke firma tar på seg slike jobber med å demontere slike bokser og eventuelt bytte ut brente/ødelagte transistorer? Helst et i Østfold/Oslo området. Vet om en tv/radio sjappe på Ramstad (Mener jeg har lest noe om at han som driver det er i familie med aelobiz.net her på forumet?). Reparerer de kun tv/radio komponenter, eller kan de ta slike jobber også? Det er jo samme prinsippet i en tv/radio med slike kretskort om jeg har forstått det riktig. Takk for all respons! Mvh Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansh Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 TV og radioreparasjon er ingen lukrativ bransje nå, da de fleste bare kjøper nytt i stedet, så de fikser sikkert dette for deg om du spør. Har fikset en lysmodul selv, og det skal ikke være noe problem for dem heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts