Gå til innhold

Reparasjon av lysmodul E39, versjon 3.


Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Langlysene på min mors 2000 mod E39 520iA hang seg opp, og etter litt forsking her på nettet fant jeg ut at lysmodulen sannsynligvis hadde en brent transistor.

Jeg skrudde dermed ut lysmodulen, og iogmed at dette er en 2000 mod har den altså LCM versjon 3. Jeg fant en guide om reparasjon av den på autopower.se, men dette gjelder da versjon 2 som ikke er helt lik.

http://tech.bentleypublishers.com/servl ... 8917-3865/

Her ligger altså en guide. Men dette er versjon 2, som sagt.

Jeg har heller ikke fått demontert plastdekslene rundt kretskortet, så jeg klarer ikke så hva som kan være brent/ødelagt. Noen som har gjort dette før? Jeg tør ikke ta i noe særlig, redd for å ødelegge mer enn nødvendig.

Hvilke firma tar på seg slike jobber med å demontere slike bokser og eventuelt bytte ut brente/ødelagte transistorer?

Helst et i Østfold/Oslo området. Vet om en tv/radio sjappe på Ramstad (Mener jeg har lest noe om at han som driver det er i familie med aelobiz.net her på forumet?). Reparerer de kun tv/radio komponenter, eller kan de ta slike jobber også? Det er jo samme prinsippet i en tv/radio med slike kretskort om jeg har forstått det riktig.

Takk for all respons!

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...