molid Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 oljelampa lyser når bilen er i gang og står i ro når jeg gasser forsvinner lyset,når jeg kjører og tar inn cluthsen og turtallet går ned lyser det ijenn,nån så vet hva det er? og det er olje på den. er en 318i sedan 91 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 er oljenivå på maks? kan være oljenivåsensoren som tuller eller du har en sliten oljepumpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Holder en knapp på oljepumpen. Ville ikke brukt bilen mer en absolutt nødvendig. Den lampa lyser jo når den er under minsteverdi. For alt du vet kan det hente at du til vanlig kjører med oljetrykk/oljemengde akuratt over minsteverdi, noe som ikke er så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 ja har fylt litt mye olje på ja..er det mye jobb og sjifte oljepumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 er ikke så mye jobb tror jeg, men er en kje jobb hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Det er jo like sannsynlig at sensoren er defekt, altså oljetrykkssensoren. Pumpa er vel det siste som går i stykker. Det er jo verdt å skifte sensoren, før du evt røsker ut pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 ja sant otis=) hvor er sensoren på denna da?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 den sitter på bunnpanna mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Sjekk sensoren først. Tenk på at oljepumpa er den delen i motoren som får aller best smøring, og dermed burde bli minst slitt. Om trykket er for lavt vil jeg heller tro at motoren er moden for overhaling og du har slitte lager enn at oljepumpa er dårlig. Hvor langt har den gått? Og har den fått godt stell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 den har gått 268 tusen ja den har fått bra stell og vert på alle servicer. tor du den trenger overhaling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Nå lyser vell oljelampa gult på de flestebmw`r når oljenivå er for lavt. Oljetrykk lyser rødt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 den har gått 268 tusen ja den har fått bra stell og vert på alle servicer. tor du den trenger overhaling? motoren min har gått over 310.000 uten overhaling, slitasje på motoren forårsaker ikke at oljelampa vil lyse, er nok som tonyku sier. lite oljetrykk, høres ut som det også, jeg tror nesten litt på oljepumpa, virkes som den ikke klarer å lage nok trykk på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 hmm ja er det skadelig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 er nok ikke helt bra for motoren, men oljepumpe er ikke så veldig billig heller, så anbefaler deg å få målt oljetrykket på en eller anna måte så du er helt sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Oljetrykksensoren er del nr 12 på bilde Ville prøvd å bytte den før jeg hadde gjort noe annet. Koster under 100kr. Om problemet fortsatt er der vill jeg undersøkt om trykket er som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå