Gå til innhold

E46 automat kveler seg og ryker mye! HASTER!!!


2003-E46
 Share

Anbefalte innlegg

Som du sier så har nok ikke jeg den beste erfaringen fra dette verkstedet fra før heller, er mest pga diagnoseutstyret de har og om jeg evt skulle bruke forsikkring som gjorde att jeg endte opp der med den i går. #-o Stussa litt på det med ovale sylinder jeg også, da hadde det vel vært noen veldig rare lyder i tilegg og litt mer motstand kanskje? Men den kan vel lekke litt olje i en eller flere da.. Ok, du mener det kan være ett problem med intercooleren ja?

-Han jeg snakka med på telefon i dag hørtes jo ikke ut som han var den mest kyndige da, kan vel være at det var en fra delelagertet eller noe, men jeg satte han fast flere ganger osv.. Var ikke så mye svar og få lissom.

Anyway, får høre hva de får gjort i morgen. Hvis ikke får jeg heller gjøre det sjøl! Evt Meca verkstedet rett borti her, der har de iallefal peiling :D

Og jeg får jo flere nyttige svar her på forumet :applause: Hehe

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener ikke at cooleren i seg selv er ett problem, men ett følge problem grunnet at all oljen som eventuelt kommer fra turbo vil legge seg hele veien på innsugs siden, og blir det nok av det, så kan det i seg selv også få til en meget turtalls villig opplevelse sånn uforutsett.

Ta en titt på trykk røret/slangen fra turbo. Er nok en del olje grafs der også, og slakken i turboen er i hovedsak ut og inn om du skjønner.

Få tak i senter, og skyv/trekk turbinen ut og inn. Der bør du ikke oppleve slakk i det hele tatt.

Føler jeg ikke kan tilføre mer fornuft her nå, så setter meg på benken og håper de virkelige motor gutta stepper innom tråden din snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begyner og komme en del interesante svar her nå syns jeg ja, setter veldig pris på det ;)

Jeg er jo en slags mekanikker jeg også, men driver ikke med drivstoffsmotorer ;) hehe

Så det er ikke slakk i turbuen nei, men det er som sagt veldig trangt under der, bare såvidt jeg fikk inn hånda der!

Er det en måte å sjekke om veivhusventilen i det heletatt fungerer? Er det en slags oljeseparator eller er jeg på bærtur da? 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de tok jo en diagnose, og sa vel ganske klart att dette var typisk glødeplugger..

Men nå er det nye plugger, så jeg får vel bare kjøpe inn nye dyser med det samme også for å utelukke det

På videoen er det ingen som sitter i bilen og gir gass, høres ut som en gammel traktor... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det BMW-verksted du har vært hos? Jeg ville ikke kjøpt dyser før jeg hadde fått en diagnose som tilsier at det er det som er feilen, evt noen med god greie på det sier at det er det som er feilen.

Jeg ville enten dra til BMW å få diagnose(regner med at du ikke har vært på BMW-verksted) eller fått Fyksen(Dieselspesialist på Lillehammer) til å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på bmw skjønner du, de sa jo det bare var dysene og noe med ovale sylindere eller noe i den duren.. Tror ikke de har spesielt peiling utifra tidligere erfaringer heller... Men mulig jeg bare har vært uheldig hvær gang jeg har vært der da, uansett skal ikke jeg dit mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...