Gå til innhold

E46 automat kveler seg og ryker mye! HASTER!!!


2003-E46
 Share

Anbefalte innlegg

Det begynte med att bilen gikk veldig ujevnt på tomgang. Den hakka og det oset hvit røyk ut bak, uforbrendt diesel. LMM eller glødeplugger tenkte jeg, så jeg kjøpte ny LMM og satte inn i kveld. Når jeg nå tar ut ledningen til luftmengdemåleren hører jeg tydelig forskjeld på motoren, noe jeg ikke hørte før.

Men problemet med røyken og hakkinga er der fortsatt + att bilen kveler seg når den står i Drive og Rev når jeg holder bremsene inne. :o

Dieselmengdenåla hopper også veldig opp og ned under kjøring, så det er tydelig bilen får veldig mye diesel under kjøring..

Når jeg tok av LMM så rant det litt olje ut fra den slangen som kommer fra under luftfilterboksen og inn på slangen som går fra LMM til turbo`n. (bilde)

Er det normalt? Kommer den fra veivhusventilen eller noe?

Noen som har noen lure forslag på hva det kan være? :roll:

Bilen er en 2003 320dat..

ni4u5wzbdgqc32b0srp3.jpg

5a6ccjrpmapv3s2bboec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg råder deg til å ikkje kjøre bilen noko meir i dette tilfellet før du har funnet ut kvifor det kjem olje frå dette røret, kansje det er bare veivhusventilasjonen som er tett, eller kansje det er stempelringene som er utslitt.

Om du kjører lenger med dette, så kan det hende det skjer akkurat det samme som i denne filmen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på verksted i morgen med den, men det er jo som du sier att hvis turboen får olje inn og tenner på den, så kan det bli litt vanskelig å stoppe kjærra...! ;)

-Men den "boksen" som sitter under luftfilteret, kommer den fra veivhusventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 8-10k for min turbo + arbeid. Vi har ikke lik turbo, så er ikke helt sikker på hva din koster.

Se på GIK turbo, dieselgrossisten mfl. for pris. Kjøpt fra BMW blir fort dyrt.

Om det kan være EGRventil vet jeg ikke, jeg har koblet ut min.

Er mulig det kan være veivhusventilasjon.

Om du ikke er kyndig så få noen som er det til å se på det, eller få den på verksted så noen finner ut hva feilen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får gjøre det hvis de ikke finner ut noe i morgen på verkstedet. Er det mye som er galt da, så får jeg prøve motorskadeforsikkringen min, litt høy egenandel der men jeg mener den skal dekke sånt?

Tusen takk for raske svar sålangt,

skal si fra hvordan det går framover :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, på verkstedet sa de att problemet var glødepluggene i dag, de er utslitt og det tviler jeg ikke på.. Skulle faktisk bytte dem snart uansett, men det er jo ikke derfor det lekker olje inn i turboen. -Det kunne være noen skjevheter i sylinderen mente de.

Men jeg tror kanskje det er litt mer jeg da, hva mener orakelet om det? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, på verkstedet sa de att problemet var glødepluggene, men det er jo ikke derfor det lekker olje inn i turboen. -Det kunne være noen skjevheter i sylinderen mente de.

:roll:

Kommer billigere og bedre ut av det ved og levere bilen på MC Donald's i stedet for den plassen du var ihvertfall.

At ett verksted kan komme med ett slikt svar på den bilen din er jo hva jeg vil kalle IDIOTISK!

At en glødeplugg eller to kan være deff er nå så, men det har da helt klart ikke en dritt med problemet du har og gjøre.

Også skjevheter i sylinder..? :applause:

Tar virkelig av meg hatten for dette verkstedet. Er "skjevhet" i sylinder ett kjent fenomen med disse motorene, så ja.. Da kan det være hold i det dem sier, men kun på bakgrunn av at det er en hyppig feil årsak som er registrert som en svakhet på disse motorene.

Men anyway.. Honda har ovale sylindre/stempler på en av sine tidligere sykler. Det er for meg det nærmest relatert skjeiv sylinder jeg noen gang har hørt om.

Problemet ditt er nok mest sannsynlig allerede nevnt med tanke på ut åndings filter og eventuelt sliten turbo dersom du ikke mister vann for tiden da?

Uansett så blir jeg litt forundret over at den kveler seg i drive, men den har sikkert meget dårlig drag i seg med dette problemet ditt vil jeg tro.

Om ikke den dro dårlig i tillegg, kan jeg ikke se helt sammenhengen med at den skal kvele seg i drive heller.

Er spent på hva du finner ut av jeg, og får håpe det i verste fall er turboen som er problemet her.

Men som sagt tidligere i tråden. IKKE kjør med den nå. Ville i grunn IKKE fyret den igjen heller før feilen er funnet og utbedret, og husk og sjekk ut f.eks intercooler for olje og fjern det.

Kan ligge godt med olje der nå som igjen kan føre til en heftig liten opprusing av motor uten at du egentlig vil det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...