Gå til innhold

Clutch slurer?


Padrino
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Clutchen min har sluret i snart 2mnd, og den blir ikke noe verre med min grisekjøring. I førstegir slurer den aldri, men resten av gira slurer den om den vil. Det varierer veldig. Setter den i 5 gir på motorvegen, så er det ikke sikkert at den slurer. Jeg vil si det er ca. 50\50% sjanse. Det er bare ved full gass at den eventuelt slurer. kjører e36 316, så ligger vel på full gass stort sett hele tiden :cry:

Er dette vanlig da clutchen er slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er heilt umulig å sei om clutchen er slitt, - alt kommer ann på kjøyringa, nokon kan øydeleggje clutchen på 4000 og andre på 400000.

kan faktisk også ve slavesylinderen din som ikkje slepper heil oppigjenn etter att du ha clutch.

lukter de vundt / rart når den slurer ?

den enklaste måten du kan teste om clutchen fungerer er ved å sette den i 5 og på med handbrekken. slepp ut clutchen og sjå om bilen blir kveld momentant eller om den slurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig veldig veldig sannsynlig at clutchen din slurer utifra hva du forteller.

Og for å spesifisere sluring, så er det når turtallet på motoren øker, men farten ikke øker, eller øker for lite i forhold til hva den burde økt. Er det ok, mon tro?

At den ikke slurer i 1. gir kommer av at det er mindre belastning på clutchen, enn i de andre girene. Den vil bestandig begynne å slure i siste giret først, for deretter å bli verre i 4. 3. og 2. gir. Når det er oppbrukt får du ikke giret uten skraping fra girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan være oljelekkasje fra en simmerring? Olje film på lamellen, som gir variabel grep?

Uansett så bør det sjekkes ut, det er ikke noen andre ting som kan gjøre at clutchen skal slure. Ikke er det bra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...