rikard_ut Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Hei. jeg skulle bytte pakningene på injectora/dysene i går. pga lekasje i disse. injector 1 var søkk blaut og bare surkla når jeg dro den opp. injector 2 sitter dønn fast. injector 3 var meget snill. injector 4 kom etter MYE om og men. men neddi denne var det meget koksa igjen. så jeg tok blåse spissen og satte trøkket neddi for og få opp all driten. og det kom masse store og små biter med herda eksos. I god tro satte jeg detta sammen for og varm kjøre bilen på nytt slik at jeg kunne prøve meg mer på injector 2. men når jeg da skulle starte opp hørte jeg *knas knas knas* også forsvant kompresjonen. første som slo meg var at nå butta det. men etter at jeg fikk summa meg så kom jeg til konklusjon at det går jo ikke siden jeg ikke har gjort noe med registre. men det jeg frykter er at en eksos herda bit kan ha kommet i klem mellom ventilsete og holder da ventilen åpen. ELLER at en ventil har kroka seg. Noen som har vært borti lignende? eller har noen ideer? Hvordan er det å rive av toppen på denne bilen? noen som vet om ca priser på ny topp/injectorer?
Bonden Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Har vært borti at klumper med sot ,som hadde samlet seg opp i innsugskanalene har falt ned i sylinder og kroket ventiler på en litt nyere motor.
Otis Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Det er visstnok ekstremt mye arbeid med å ta av toppen.
rikard_ut Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 Det er visstnok ekstremt mye arbeid med å ta av toppen. du sier ekstremt? mener du ekstremt som i maaaaange timer? eller bare mye skruing? er bruks bilen også vett. så jeg må få starta på detta ganske fort. og mest sansynlig regner jeg med injector 2 knekker sånn at jeg må ha ny topp. derfor jeg lurte på om noen har hørt om noe pris på topp før?
Bonden Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Regner med at du trenger noe spesialverktøy for å trekke ut dysen slik at du kommer til og får av toppdekselet slik at du kommer til topploksboltene ,dette er en job som tar mange timer men med noe kunskap og verktøy lar det seg jo gjøre. Hvis du tar av innsug kan du titte ned i innsugskanalen da kan du nok se ventilstammen ,hvis det er den som har blitt skadet da, kan jo like godt være på eksossiden.
rikard_ut Skrevet November 4, 2010 Forfatter Skrevet November 4, 2010 hehe og ta ut injectora tok jo bare to timer da og speisal verktøy er da bare og ta en ronker med mutter på som passer på injector huet sine gjenger. og ronke dem ut I dag fikk jeg fyra så en av de to teoriene mine stemte. fikk taua bilen. og da til slutt starta den. så det må ha liggi noe mellom ett ventil sete sånn at kompen gikk rett ut. og nå fungerer bilen bedre en noen sinne!! så tydelig at det var på tide med operasjonen jeg gjorde.
Otis Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Ta ut dysene er jo ikke så mye arbeid nei, men å ta av toppen er vesentlig mer arbeid!
rikard_ut Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 Ta ut dysene er jo ikke så mye arbeid nei, men å ta av toppen er vesentlig mer arbeid! sier deg ikke i mot der. glad jeg slapp
rikard_ut Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 nå har jeg endelig etter mye om og men fått fiksa bilen så den vil starte og gå nogenlunde normalt. etter at jeg fikk starta så var det jo en disel lekasje. fikk fiksa den så begynte bilen og fuske. etter mye om og men. så har jeg tatt bort tuning boksen og da har bilen blitt bra når man står stiille og ruser motor. eller kjører normalt. MEN.. så fort man har belastning på motoren mellom 1800omdr og 2200omdr så lugger den inni hamperæva masse. noen som har noen ideer? det ryker også veldig av den og lukter vondt. Har lest at mange anbefaler og bytte lmm. men ville ikke da bilen ha fusket over hele registre? og vis det er en injector som ikke fungerer. ville ikke bilen da vært tung startet? Tar i mot alle tips!! for nå står jeg skikkelig fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå