Alpejohn Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Hei, røret fra eksosnanifold til egr eksoskjøleren min har sprukket, da boltene har løsna og detti ut. Så hele dritten er løs og rister gs skulle ha 1000,- kun for røret! Men kjøpte røret, kjøleren, og termostat for 600,- NOK fra tyskland brukt sef. Meeen til poenget! Noen som vet hvilket moment boltene til eksoskjøleren skal ha? De som holder den til toppen er vel 3 bolter totalt Skal bytte dette i morgen (fredag) Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JENSSEN Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 vist jeg husker rett, så skal dem være på 25nm,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyRS Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 TIS sier 8nm for "Exhaust pipe to EGR valve/EGR cooler".. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 vist jeg husker rett, så skal dem være på 25nm,, Dette er kjøleren mot blokka/toppen? TIS sier 8nm for "Exhaust pipe to EGR valve/EGR cooler".. Er ikke dette slangeklemma som holder røra da? Eller Er det røret fra manifold til kjøler? Der det festes med to bolter til eksos manifolden? Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyRS Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Utifra beskrivelsen vil jeg tro det er sistnevnte. Er ikke illustrert i TIS.. Står bare som jeg skrev over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cayzer Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Dette har nettopp skjedd med min 2007 525d også, andre gangen kun et par uker at den kom fra verksted. Så nå håper jeg de tar ansvar of tar det på garantien, men hvis ikke så ville det vært supert å få vite hvor du kjøpte brukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Dette har nettopp skjedd med min 2007 525d også, andre gangen kun et par uker at den kom fra verksted. Så nå håper jeg de tar ansvar of tar det på garantien, men hvis ikke så ville det vært supert å få vite hvor du kjøpte brukt. Hei, handlet på ebay.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cayzer Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Glimrende! Takk skal du ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts