Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på min e39 523ia begynner abs lampa og antispinn lampa begynner å lyse etter ca 30 min med kjøring. når bilen har ståt stille en stund så er det i orden. men det begynner å lyse etter ca 30min kjøring. er det noen som har vert borti detta før.

Skrevet

Det høres jo veldig ut som ABS sensor feil, det må jeg si.

Ellers så kan det jo hende at ABS hjerne er gått i stykker.

Men ta å lese ut feilkodeminnet, først.

Skrevet

Jeg har ikke sett det selv, men andre her inne sier at den forteller nøyaktig hvilken sensor som er defekt, ja.

Skrevet

den forteller nøyaktig hvilken sensor som er feil ja, men om du har den nye typen styreenhet så kan den være defekt, da burde du ohme på visse stikkere på styreenheten,

skriver opp hvilke stikkere du skal måle mellom nedenfor

h.bak : stikk 30 og 31

v.bak : stikk 13 og 29

h.foran : stikk 15 og 16

v.foran : stikk 12 og 28

på de bak skal det være ca 4.12 ohm

på de foran skal det være ca 4.22 ohm

Skrevet
jeg regner med det sjøl også. men ser man på diagnosen vilken sensor som er gåen?

Ja, nettopp vært inne med min.....venstre foran var ustabil fikk jeg beskjed om...

Skrevet
den forteller nøyaktig hvilken sensor som er feil ja, men om du har den nye typen styreenhet så kan den være defekt, da burde du ohme på visse stikkere på styreenheten,

skriver opp hvilke stikkere du skal måle mellom nedenfor

h.bak : stikk 30 og 31

v.bak : stikk 13 og 29

h.foran : stikk 15 og 16

v.foran : stikk 12 og 28

på de bak skal det være ca 4.12 ohm

på de foran skal det være ca 4.22 ohm

tusen takk for meget bra svar. men et kjapt spørsmål til vor sitter denna styre enheten

Skrevet

du må nok bytte den abs styreenheten, men den er ikke billig, 11890kr på GS for rep sats. så om du har tilgang til løftebukk eller noe sånt, så kan det være smart og kontroll måle på hver enkelt hjulføler, bare for å være 110% sikker

Skrevet
fuck da hr jeg målt å mellom pin 30 og 31 var det null utslag. er dette noe å reparere på eller er det bare å bytte hele abs sentralen?

Mulig jeg misforstår her nå, men poenget er vel at du skal måle på pluggen, slik at du måler sensorene på hvert hjul? Får inntrykk av at du har målt inn på sentralen.

De ohmverdiene som blir nevnt over her er vel motstandsverdiene til absSENSORENE.

Skrevet
fuck da hr jeg målt å mellom pin 30 og 31 var det null utslag. er dette noe å reparere på eller er det bare å bytte hele abs sentralen?

Mulig jeg misforstår her nå, men poenget er vel at du skal måle på pluggen, slik at du måler sensorene på hvert hjul? Får inntrykk av at du har målt inn på sentralen.

De ohmverdiene som blir nevnt over her er vel motstandsverdiene til absSENSORENE.

jeg har målt på pinnene på sentralen. og der fikk jeg riktige ohm verdier på 3 av de fire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...