Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen siger i ned over natta. Forrige eier hadde byttet kompressor og div slanger uten at det hjalp.

(kvitteringer på ca 12000,-)

Problemet er at kompressoren starter med en gang man lukker opp døren om morgenen, da går den i ca 1 minutt. Dette kombinert med minudgrader og gløding gjør at jeg ikke har strøm nok til å starte.

Vil derfor fikse dette enklest mulig, Siden jeg ikke har peiling på luftfjæring så vil reperasjon av dette bety dyr verkstedregning. Tenker derfor på å sette inn std demper og fjær. Vil det gå greit? Eller er opphenget forskjellig siden den er levert med nivåreg/luft ?

Skrevet

Hvis både kompressoren og slange er byttet, er det jo ikke så mye igjen som kan tulle? Er vel ikke uvanlig at belgene sprekker, og disse er vel hverken dyre eller vanskelige å bytte?

Skrevet

Ja, det kan jo være så enkelt som det, men så kan det jo også være ventilblokka (iflg en på bavaria) Vil helst ikke brukte mer kroner på å bytte noe som ikke er ødelagt.

Den siger like mye på begge sider, så jeg tror ikke det er belgene.

Skrevet

Faktisk så hadde en kompis av meg samme problemet på sin bil.

Der var det faktisk defekt kompressor både på den gamle og den nye!

Så det måtte skiftest 2 ganger.

• 2 weeks later...
Skrevet

Dette begynner nå å bli høyst aktuellt. Må bruke startkabler hver morgen nå da kompressoren stjeler tapper batteriet ned slik at gløding bruker siste rest. Og ikke nok power til å dra starteren.

Var innom GS og fikk komplett liste på deler jeg trenger for å bygge om til vanlig fjæring. Dette havnet på 10.500,- I tillegg en del arbeid. Så da kan det jo kanskje være verdt å ta en kikk på belger og luft systemet først..?

Skrevet

Jeg vil si at luft systemet er absolutt verdt å ha. Spesielt om du bruker å ha litt last i bilen.

Nå har ikke jeg luft fjedring, men kunne absolutt tenke meg det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...