wabby Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Heisann godtfolk! Driver å selger en bil for tiden og responsen har vært laber. Selv syns jeg det er rart da det er en meget velholdt shadowline som er den billigste på finn per dags dato om jeg husker rett. Selv har jeg to teorier som kan være årsaken til responsen. 1. Jeg er for ærlig i annonsen og har skrevet alt som har gjort med bilen og mangler. Annonsen ser ut som "wall of text" og folk mistolker annonsen. Det er mange bilder av bilen også. 2. Prisen er for lav, og folk tror at det er ugler i mosen. - Jeg har nå slettet all tekst og skrevet den veldig kortfattet. Egentlig vurderer jeg å slette hele annonsen, ta nye bilder og ny tekst. Vurderer også nesten skru opp prisen litt for å gi folk mer rom for prutting. Hva slags annonser liker dere best, og hvordan ville dere skrevet en annonse? Føler nesten at jeg er for ærlig når jeg skriver annonser.
winchester Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg liker ærlighet, det kommer man lengst med. Mer sier jeg ikke.
wabby Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Sier ikke at jeg skal være uærlig, men føler at jeg har skrevet for mye om bilen. Burde heller skrive "Velholdt og pen bil selges, bør sees og prøves. Ring for mer informasjon" Så kan man heller fortelle mer om bilen over telefon når man har oppfattet hva slags person man prater med. Snakker man med en person som ikke eier bilinteresse så trenger jeg ikke fortelle om facelift her og der, M5 front osv osv.... Føler nå at det meste av teknisk informasjon kan fjernes og la heller bilder tale for seg. Så føler jeg skrev en helt ræva annonse egentlig
winchester Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Ja, du må finne ut hvilken målgruppe bilen er rettet mot. Er det en gammel etræddve så skriver du jo gjerne mye teknisk informasjon, endringer etc, men er det en nyere bil som blir ansett som en "grei" bruksbil holder det med den informasjonsmengden du er inne på selv her nå. -Snakker man med en person som ikke eier bilinteresse så trenger jeg ikke fortelle om facelift her og der, M5 front osv osv....
Leadfoot Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg setter pris på litt kortfattet info om historikk på bilen (deler nylig byttet, hvor mange eiere, hva slags bruk), hvorfor den selges, feil og mangler/hva som bør gjøres, EU-godkjenning (til når, om det var noen feil på forrige), og om prisen er fast. Hvis du skriver noen linjer med tekst om dette, ikke i for stor detalj, så skriver "må prøves og sees, ring for mer utfyllende info" vil jeg si du har skrevet en vellykket annonse. Bilder selger bilen hvis de ser bra ut og viser bilen fra en bra side, f.eks. utenfor en tom garasje som viser at den står innendørs. Mange bilder er bra, men man trenger ikke fler enn 10. Få med hele bilen på bildene (hvis du ikke skal vise mindre skavanker) og bilder av interiør. Og hvis du skal virke seriøs, ikke skriv bildetekster eller noen form for smilefjes.
RaymondJ Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Det er denne?: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25058300 Jeg har tilbragt sommeren med å plukke eg ut en E39, så synes jeg har litt grunnlag for å mene litt om E39. Noen av meningene kommer her til å bli personlige for min smak, og andre mer generelle. Hvis du sorterer E39 STV 1997 modeller etter pris, er din en av de høyest prisede 520`ene. At det er Shadowline er kansje viktig for noen, og revnende likegyldig for andre. Negativt ( i MINE øyne...): Uoriginal 2-din spiller, puter på beltene og basskasse i bagasjerommet=typisk ungdomskjørt. Koble vekk basskassen midlertidig, og fjern belteputene! Kaffekoppholderen gir heller ikke plusspoeng! Slike ting er fyfy på bilder for meg. Det samme med wunderbaum i speilet ol. Positivt: Ren, pen og ikke minst RYDDIG bil! Veldig bra! HVIS bakluka di er rustfri, fremhev gjerne det! Samme med dørkanter og slikt. Funker alt elektrisk? Skriv da alt utstyr funker ok! Hvis ikke ville jeg ikke evnt noe om utstyr, og heller tatt det på telefon. Hvis du har vært nøye med Servicer, skriv det. Skriv kort og konsist! Ala: Alle servicer fulgt, oljeskift hver 10.000km. Kun ment som konstruktiv kritikk, bilen ser forøvrig veldig pen og velholdt ut på bildene, men du har lagt deg litt høyt i pris tror jeg.
skillbill Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Som overskrift/tittel vil jeg i første omgang se årsmodell, modellbetegnelse og km-stand (hvis denne ikke vises separat slik som på finn.no). Har ikke annonsen bilde så vil jeg også at overskriften skal fortelle om bilen er sedan, coupe, st.vogn, osv. Tenk på hva slags bil du selger, og hva slags folk som er potensielle kjøpere, og skriv annonsen deretter. Vær ærlig og nøyaktig, men kortfattet, detaljer kan dere ta pr. tlf! Ha gjerne med en full utstyrsliste, i oversiktlig liste-form. Det samme kan du gjøre med ting som eventuelt er gjort med bilen. Når det gjelder bilder, så husk store fine bilder utvendig og innvendig. Er det skader/detaljer som du har nevnt i annonsen, så ja, prøv å vise nettopp disse. En annen ting når det gjelder bilder, er at mange tror at et photoshoppa/redigert bilde av bilen, eller et skikkelig "proff-foto" selger. Nei det gjør ikke det, med mindre du selger dine tjenester som fotograf eller bilde-redigerer! Her selger du bil, så nøy deg med fine og tydelige bilder, som viser bilen som den er. Bildetekst er både ja og nei. Du trenger ikke "forfra, bakfra, h-side, v-side osv", men er det et detaljbilde kan du f.eks skrive "lakkskade, h-bakskjerm". Lykke til med salg!
wabby Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Veldig enig med mange her Og stemmer raymond, det er annonsen. Har ikke hatt muligheten for å ta nye bilder så disse er fra i sommer. Puter og sub vil nok bli fjernet om jeg går for ny annonse. Uorginalt anlegg, er nå smak og behag. Men selv så syns jeg den er helt genial. Bedre lydbilde (for de som er litt audiofil), full mulighet for handsfree, gps og docking for ipad. Ikke minst har det kostet 20.000,- da jeg har valgt å legge det meste skjult og digitalt. Selv syns jeg ikke prisen er høy men har et lite hat for at finn.no har begynt å inkludere omreg. avgiften. Men den er prutbar Kan sies at etter jeg endret teksten kl 21 så har jeg alt fått melding om en som vil se på den
Dirty Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Kunne faktisk tenkt meg denne. må se om e28n ryker fort
Fredrik 90 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Jeg er veldig glad i anonnser med masse tekst og informasjon samt klare og fine bilder av en ren og pen bil! Ta gjerne med i teksten litt om bilens historie, både service historie og om den importert eller ikke osv! Beskriv litt forskjellig om spessielt ekstrautstyr og hvordan bilen har blitt holdt av deg! Synes forøvrig din anonnse så ganske så ok ut jeg! Ser også at bilen kommer ifra Olsenbil i Grimstad hehe!
NBCustom Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 1. Bilder som viser hele bilen 2. Få skrivefeil 3. Mellomlang tekst med relevant info 4. Del opp teksten i avsnitt 5. Minus ved bilen 6. Fordeler ved bilen 7. Gjerne info om hva som er byttet/EU-godkjenning 8. Ikke latterlig mye skryt og sånt 9. Evt. annen info, f.eks bytte og liknende 10. Oppgi pris UANSETT En siste ting du må huske, skriv mest mulig info av de punktene du må krysse av på, ved utstyr f.eks. Det er mange som nemlig krysser av på bensin/diesel og liknende andre aspektere, så da får de lettere opp bilen din! F.eks bakhjulstrekk = X, hehe
DannyRS Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Du kan eu-godkjenne denne på nytt allerede i januar neste år, selv om fristen er i mai. Det ville jeg gjort om jeg var deg, om bilen fremdeles ikke er solgt! Synes teksten slik den er nå er bra. Bilder uten belteputer hadde gjort seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå