Gå til innhold

HHD: Vintershine av en 2005 E46 320dt, Swissvax Insignis

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Imponerende. Hvis man tar en slik runde på en vanlig bruksbil, for så å vaske den i vanlig selvvaskhall om vinteren, hvordan vil den holde da? Og hva er "minimum" av innsats man kan gjøre selv for å opprettholde grei finish? Har brukt 3 step Meguiars som du ikke er begeistret for noen ganger, men hva finnes av løsninger som ikke er mer arbeidskrevende? Som sagt på en vanlig bruksbil, og ikke noe showfinish!

Hovedforskjellen på hva jeg gjør her, og hva du gjør med håndprodukter selv, er at jeg fjerner ripene. Dermed vil det holde seg bra ganske lenge, så lenge den som har bilen passer på når de vasker, og ikke riper den opp unødvendig.

Minimum av innsats for å holde den bra selv, er rett vaskeredskap. Altså at du bruker en skikkelig vaskehanske, et godt tørkehåndkle, god såpe med mye glid som ikke er for sterk, og gjerne også en grit-guard (rist i bunnen av bøtta som gjør at du ikke drar med deg sanden som ligger der til videre vasking).

Meguiars sin DC serie er helt kurrant, men siste steget der har for dårlig beskyttelse og varer for kort tid. Skal du bruke denne må du neste legge den på hver mnd, men om du går for noe mer holdbart kan det holde med en gang hvert halvår.

Disse håndproduktene fjerner som sagt ikke ripene, men inneholder midler som gjør at de blir skjult i stedetfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort tar ikke mye voks/lakkforsegling, så er ikke slik at man må polere og legge på ny beskyttelse etter bruk av dette. Men for all del, det er jo ikke en ulempe akkurat å gi bilen en runde med polering og ny beskyttelse.

Step 3 fra Meguiars DC serie er ikke noe å satse på. Elendig holdbarhet på den, så du bør heller finne deg noe annet.

Angående vaskebåser på bensinstasjoner, så er det jo litt avhengig av når du er der. Rekorden min er vel 6-7 timer eller noe sånn, men det var på natta når det ellers ikke er noe pågang etter å bruke dem.

okey da så. Ja skulle gjerne tatt hele regla med alle stegene men tar jo hele dagen det og som sagt har vell ikke alt for lang tid i en slik bås, for det er vell ikke altid du får bruke 6-7 timer der inne :)Og siden jeg ikke har noe maskiner og må gjøre alt for hånd så tar det jo litt ekstra tid.

Kjedelig om man er halveis i gang med poleringa så kommer den en og banker på og ber om å få båsen. (aner ikke hvordan dette funker men regner med at man må gi bort båsen om man har hvert der i en viss tid og en annen venter?)

Har denne her da , er ikke den ok?

Hva med vask, step 2 og så step 3 (eller iaf dne jeg linket til over) og droppe step 1 får å spare tid i båsen? eller er det viktig med step 1 :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott arbeid :) gikk over bilen min selv forrige lørdag med vask, polering og 1 lag wax. tok meg hele dagen og ble rimlig fornøyd. men etter å ha lest tråden her, så føler jeg meg egentlig bare slurvete :P

blir nok ikkeno showcar finish på bruksbilen, men må nok hyre inn noen proffer til god bilen som er i vente :)

-Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å gå inn på detailersclub.no, og sjekke der om noen kan ta bilen din. Er et underforum der som heter "Jobb ønskes utført", så er jo en mulighet for deg. Mange der inne som er langt flinkere enn meg selv som sikkert kan hjelpe deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...