FiGu Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 I tillegg til en motor som ikke vil bli varm (opprettet en egen tråd), opplevde jeg en annen, rar feil for første gang i går kveld... Jeg åpner bilen med fjernkontrollen på nøkkelen som alltid, og alle låsepinnnene ble dyttet opp. Men jeg klarte ikke å åpne førerdøra til tross for at låsepinnen stod i "øvre" posisjon... Jeg trodde først det var frost, så jeg gikk inn fra passasjersiden og prøvde å åpne førerdøra fra innsiden. Ingenting skjedde... Det var som om dørhendelen på innsiden ikke hadde noe motstand da jeg dro i den... Jeg måtte mao krype over til pasasjersiden for å komme meg ut også. Jeg låste og åpnet selvfølgelig ørten ganger opp og ned, men uten virkning. Det merkelige er at etter en halv time som "ulåst", kunne jeg åpne døra normalt både fra utsiden og innsiden... Har noen av dere opplevd det samme? Hva kan dette vært for noe rart?? FiGu
Forbiss Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Hadde samme problem på ein E39 eg hadde. Det skjedde inniblant men kun når det var minusgrader så eg regna med at det var noko fuktighet i låssystemet. Tok aldri av dørtrekket for å sjekke.
Tobbe Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Er nok noe som fryser ja. har samme problem sjøl
FiGu Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Fikk et tips på Bavaria på Gardermoen i dag; Når døra ikke går igjen - eller vil åpnes, mente de at det i 90% av tilfellene er låsekassa som er problemet og må smøres. Glad jeg fikk dette tipset før jeg begynte å demontere panelene for å sjekke innsiden... Jeg har når sprøyta låsekassa "full" med CRC og åpnet og lukket døra ørten ganger for å smøre. Håper CRC'n fordriver vann/fukt og at den smører nok til at dette løser problemet i vinter...
Forbiss Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Det gjorde eg på min også men hjalp ingenting.
Hagestande Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har samme problem med på min bil. Ikke BMW desverre! Har lest at det er mekanismen inni døra som fryser.. Og at man kan smøre inn denne med en type fett så det ikke fryser. Men hva slags fett, det vet jeg ikke. Hvis noen vet, fyr løs!! Også er det alltid førerdøra, aldri passasjerdøra. Typisk!
Kennethe34 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Denna her er genial! http://www.interflon.net/no/interflon-f ... pt=product Hadde også dette problemet på min E34, men smurte det med fin super og vips, problemet borte.. Husk å stappe den forlengerdelen både oppover i låsekassen og nedover, bare sprut godt på man skal ikke spare! http://www.interflon.net/no/interflon-f ... pt=product
TheUltimateDrivingMachine Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 hadde samme problem på e39 i dag. Fikk opp døra, men den ville ikke lukke seg igjen. Sprayet bare inn med helt vanlig smørning, ventet noen minutter, så funket det etterhvert
Otis Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Gjør som FiGu sier, smør opp låsekassene deres. Det er nesten aldri problem med wire inni strømpen, ei heller den låsetappen som vises i døra, der hvor den treffer festet i chassiet.
roveen Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har samme problem med min E39, bare at døra ikke vil lukkes. Gidder aldri å vente på at det skal tine, så kjører ca en halv mil hver morgen mens jeg tviholder på døren for at den ikke skal slå opp i hver eneste høyre sving. Får visst prøve å smøre den opp!
FiGu Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Hmmm.... CRC-løsningen fungerte bare i to dager... I dag var det ikke mulig å få døra til å holde seg igjen. Løsningen ble å holde døra inntil mens jeg løste med sentrallåsknappen fra innsiden. Da holdt den seg i alle fall igjen. Umulig å åpne igjen etter dette, så jeg måtte kjøre en halvtime for å få bilen skikkelig varm før døra gikk opp igjen... Tror jeg får ta en tur innom Billia i dag for å høre om de har noe lurium... FiGu
fizn Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Mange som pleier å ha det problemet om vinteren, så er nok noe som fryser seg ja
magnus28 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Hadde samme problem på mine E-39er om vinteren. Eneste som hjelper er å sette bilen inn i varmen for å få tørka mekanismen skikkelig. Problemet her er at håndtaket på utsida ikke sitter fast i mekanismen, men bare dytter den inn når du åpner døra. Med bare litt fuktighet her, blir den sittendes inne. Et tips når du vasker bilen er å teipe låsen og rundt håndtakene så vannet ikke trenger inn.
FiGu Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Løsningen ble en Turtle Wax låsolje med Teflon til under 50 lappen!! Den lille sprayboksen har en tut som skal brukes i nøkkelhullet på døra, men det går fint å sprute litt rundt i/på låsekassa i døra. Etter et par runder med denne er nå plutselig førerdøra den 'smuth'este'!! Anbefales!! FiGu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå