Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei der kom bilen min. space-ace Nei dette er ingen banebil då hadde me nok valgt eit litt lettere og mindre bil. Dette er bil som skal brukes åre rundt med komp. interiør.

Me bygger på bilen i jondal detta er ikkje på karmøy.

Skrevet

Gromt :D Må bare følge med her ja :) Er du opp å skrur nå om dagene at det går ann og ta turen oppover?

Kor på Øynå befinne denna galskapen plass?

Bilen står nokk ikje hr på øynå gitt, står på himplassen ans :)

Skrevet

Jeg mener bestemt at han JohanZ på zatzy med V10 i E30 M3 måtte fysisk modifisere kamsensoren, men han brukte vel DTA S et eller annet med sekv. tenning. Hvordan er forskjellen der og til ViPec? (Ta det gjerne på PM om du føler det blir mye her).

Ellers så ser det ut som alle triggersensorer osv skal kunne brukes. Må bare få start på den for å lese av triggerne på kammene slik at de kan legges til i Vipecn.

Er planen å få vanos opp å gå.

Hvis alt går etter planen så blir det oppsett for salg senere

For en die hard motorentusiast er de setnignene der nesten av erotisk art.. :mrgreen:

Skrevet

Dette blir gøy å følge ja. Intressant med IX forstilling, tenkt på det selv, bare for å bli kvitt snekka. Kan ikke begripe hvorfor BMW valgte snekke. Men er det annet innpress på IX forstillingen?

Skrevet
Jeg mener bestemt at han JohanZ på zatzy med V10 i E30 M3 måtte fysisk modifisere kamsensoren, men han brukte vel DTA S et eller annet med sekv. tenning. Hvordan er forskjellen der og til ViPec? (Ta det gjerne på PM om du føler det blir mye her).
Ellers så ser det ut som alle triggersensorer osv skal kunne brukes. Må bare få start på den for å lese av triggerne på kammene slik at de kan legges til i Vipecn.

Er planen å få vanos opp å gå.

Hvis alt går etter planen så blir det oppsett for salg senere

For en die hard motorentusiast er de setnignene der nesten av erotisk art.. :mrgreen:

Må jo gå for gull :)

Kan vel bare ta det her så får de lese de som vil.

Grunnen til at JohanZ modifiserte kamsensoren var for han skulle kjøre uten vanos og da er det godt nok med kun et home signal på kammen.

Orginalt så har de 6 tenner på hver kam, disse er har forskjellig bredde og står ujevnt fordelt rundt kammen. Når vanos skal fungere må man vite plasseringen på disse, må derfor få start på doningen å lest av hvilke grader disse er plassert på.

For å få lest av disse må jeg starte motoren uten å bruke home signal derfor vil den kun starte 50% av gangene pga motoren er oddfire (sylindrene er ikke parvis). Etter en forhåpentligvis vellykka start må plasseringene sendes til Ray Hall å kompani å få lagt til trigger/vanos støtte i Vipecn.

Dette blir gøy å følge ja. Intressant med IX forstilling, tenkt på det selv, bare for å bli kvitt snekka. Kan ikke begripe hvorfor BMW valgte snekke. Men er det annet innpress på IX forstillingen?

Det er forskjell ja, men tallene har jeg ikke leita fram. Er høyere innpress på IXn, er samme greiene på E30 også.

Skrevet
Hei der kom bilen min. space-ace Nei dette er ingen banebil då hadde me nok valgt eit litt lettere og mindre bil. Dette er bil som skal brukes åre rundt med komp. interiør.

Me bygger på bilen i jondal detta er ikkje på karmøy.

Javel ja. Må bli ein frekke lyd i E34 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...