Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E39 kom allerede i 1996 og selve konstruksjonen er fra 1993-94... så E39 er derfor ikke en mer komplisert konstruksjon enn f.eks E36 og E46. E60/61 vil jeg nok derimot reservere meg litt mot å skru på alt for mye selv. Dette er biler med mye elektronikk og med mindre man vet hva man gjør bør man holde fingrene fra fatet.

Vår 2003 E46 318d Touring har nå snart kjørt 260000 Km og er stadig forholdsvis billig å holde kjørende. Det avgjørende er å begrense rust og at ikke vitale deler som f.eks gearkassen sier takk for seg. Man skal oppføre seg ordentlig mot gamle damer... høflig, ikke for hurtig i svingene og en legesjekk i ny og ne skader ikke... :)

Skrevet

Det er jo helt opplagt at man ikke kan få like bra for bilen sin ved innbytte som om man velger å ta jobben med å selge selv. Forhandleren skal jo ta høyde for feil som er på bilen du/dere/vi bytter inn som må utbedres, de må ta høyde for at de skal gi en form for bruktbilgaranti eventuelt, osv osv.

Skrevet

De kalkulerer alltid med div rep ved innbytte før de kan selge bilen, i tillegg trekker de fra for klargjøring, mulig de også tar høyde for at bilen vil stå en stund før de får solgt den og trekker ifra årsavgifta for neste år også. Også skal vel selger ha noen kr for å selge den i provisjon fra innbyttefirma. Ja også kommer vel noen kr til bruktbilgaranti også :wink:

E39 tror jeg nok du klarer å få solgt selv. Ta utgangspunkt i innbytte prisen og legg på 20-25k så blir den solgt. Jeg ville prøvd å lagt den ut for 70k uten reg. så har du litt prutningsmonn.

Skrevet

70k syns jeg hørtes drøyt ut. Ga selv 45 000 for en 96 523i for 2 mnd siden. Ikke noe rust og en del utstyr. Er som Fredrik sier, bruksverdien er større enn salgsverdien på e39 om dagen. Det er helt klart en gammel konstruksjon også, men litt morsomt at understellskonstruksjonen fra e39 ble brukt videre på e60 :)

Skrevet

70k kan være en grei pris å starte på, alltid greit å legge inn prutningsmonn, starter du lavere er det ikke sikkert du får like mye igjen, men alt er relativt. Haster det med å selge er det bare å søke på 523 på finn.no og finne den lavest prisete og legge deg under den. Haster det ikke kan du godt legge 70k som start og avertere 60 dager på finn.no, justere prisen etter andre modeller. Touring bør være litt mere attraktivt kontra sedan.

Skrevet

Jeg tror det er mange bruktbilforhandlere som tar seg godt "betalt" for feil de må utbedre, også gjør de fint lite med de.

Det lønner seg å være litt forsiktig med å velge sted mann går for å ta bilen sin som innbytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...