winchester Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Stakk ut og gjorde litt i 05:00-tiden, men jaggu fikk jeg ikke til å få til gassen på sveiseapparatet når det stod for tur. Får ikke stilt ned trykket nok, så den blåser ut en hel mengde unødvendig gass. Skulle helst hatt det liggende på rundt 8 når jeg sveiser, men den ligger på minimum 25-30 nå, og det hjelper ikke å stille. Noen som har tips?
Pedi Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Forstår ikke helt når du sier at det ikke går ann å stille? Justeringa på flaska (les: manometer, ikke hovedventil på flaske)må jo nødvendigvis gå ned til null, gjør den ikke det?
winchester Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Ja, hovedtrykket går ned til null, mot klokken. Manometeret derimot, kjører full drus med klokken, og stopper i pinnen bak null. Dette gjør at når jeg skal justere trykket mens jeg mater på med sveisepistolen, så går jeg tom for justeringsmuligheter før trykket i det hele tatt har nærmet seg ønskelig, og man hører klart og tydelig at det er alt for høyt trykk.
Pedi Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Må nok få deg et nytt manometer, slik at du kan regulere flow'en...
winchester Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Jepp, skaffet nytt manometer tidligere i dag, var nok regulatoren som var gåen. Fått sveiset tre rusthull nå og grunnet, så fortsetter jeg etter feiringen av mitt kjære søskenbarn som fyller 3 år i dag.
Pedi Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Og hvor ble bildene av? Følger med på denne også jeg, vettu
winchester Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Hehe, har en liten pause før jeg skal ut igjen nå, kommer nok bilder etter at du har lagt deg mister...
Pedi Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Ut igjen nå?? Hmm... du er tydeligvis værre enn meg du - sikkert barnløs, hehe... Men for all del, jeg er ikke den tidligste i seng jeg da, selv om jeg er tidlig oppe hver dag med ungene
winchester Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Hehe, barnløs student i starten av 20-åra, så døgnrytme i helgene er vel ikke noe en kan skryte om helt ennå...
Der Barockengel Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Dammit Winny!Hver gang du oppdaterer her, så tror jeg det er godbilen... Du sku hatt en egen tråd om den andre Veldig enig - med den sveisegleden du legger for dagen her, kunne en Winchester II-tråd vært en inspirasjon for mange andre i samme situasjon.
winchester Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Skrevet Januar 15, 2012 Hehe, får vel lage en ny en til den andre bilen snart.
Pedi Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Dammit Winny!Hver gang du oppdaterer her, så tror jeg det er godbilen... Du sku hatt en egen tråd om den andre Veldig enig - med den sveisegleden du legger for dagen her, kunne en Winchester II-tråd vært en inspirasjon for mange andre i samme situasjon. Jøsses, er engelen innom? Lenge siden jeg såg deg pålogget
Der Barockengel Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Jøsses, er engelen innom? Lenge siden jeg såg deg pålogget Det stemmer: Barokkengelen sliter med nedsatt toleransegrense for forumtroll og har nytt garasjebygg utenfor som lokker.
Pedi Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Godt å se deg innom iallefall. Kjører du fortsatt E28?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå