Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakk ut og gjorde litt i 05:00-tiden, men jaggu fikk jeg ikke til å få til gassen på sveiseapparatet når det stod for tur. Får ikke stilt ned trykket nok, så den blåser ut en hel mengde unødvendig gass. Skulle helst hatt det liggende på rundt 8 når jeg sveiser, men den ligger på minimum 25-30 nå, og det hjelper ikke å stille. Noen som har tips?

Skrevet

Forstår ikke helt når du sier at det ikke går ann å stille? Justeringa på flaska (les: manometer, ikke hovedventil på flaske)må jo nødvendigvis gå ned til null, gjør den ikke det?

Skrevet

Ja, hovedtrykket går ned til null, mot klokken. Manometeret derimot, kjører full drus med klokken, og stopper i pinnen bak null. Dette gjør at når jeg skal justere trykket mens jeg mater på med sveisepistolen, så går jeg tom for justeringsmuligheter før trykket i det hele tatt har nærmet seg ønskelig, og man hører klart og tydelig at det er alt for høyt trykk.

Skrevet

Jepp, skaffet nytt manometer tidligere i dag, var nok regulatoren som var gåen. Fått sveiset tre rusthull nå og grunnet, så fortsetter jeg etter feiringen av mitt kjære søskenbarn som fyller 3 år i dag. :applause:

Skrevet

Ut igjen nå?? Hmm... du er tydeligvis værre enn meg du - sikkert barnløs, hehe... ;) Men for all del, jeg er ikke den tidligste i seng jeg da, selv om jeg er tidlig oppe hver dag med ungene ;)

Skrevet
Dammit Winny!

Hver gang du oppdaterer her, så tror jeg det er godbilen... Du sku hatt en egen tråd om den andre ;)

Veldig enig - med den sveisegleden du legger for dagen her, kunne en Winchester II-tråd vært en inspirasjon for mange andre i samme situasjon. :)

Skrevet
Dammit Winny!

Hver gang du oppdaterer her, så tror jeg det er godbilen... Du sku hatt en egen tråd om den andre ;)

Veldig enig - med den sveisegleden du legger for dagen her, kunne en Winchester II-tråd vært en inspirasjon for mange andre i samme situasjon. :)

Jøsses, er engelen innom? Lenge siden jeg såg deg pålogget ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...