Kobar Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 skjønte ikke den setningen... det er vått foran og bak? eller kun helt foran?uansett, hele gulvet kan bli/blir vått selv om det er bak/foran det kommer inn. Si du har 4 golv-flater i en bil, hf vf hb vb (høyre foran,venstre foran, høyre bak, venstre bak) Så er hb dassbløtt over hele flata, mens hf er det kun bløtt helt i bunnen av "bakken" ned fra dashbordet, ca en 5 cm stripe som er gjennomvåt fra midtkonsoll bort til deksel som er foran døra! Tog du an nå? Framme er det ikke bløtt rett ved døra.. Og bak er det heller ikke bløtt i kanten mellom gulvet og døra
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 skjønner nå hva du mener ja. sorry. du bør fremdeles sjekke fuktsperra/ene. kjapt enkelt, og normalt der feilen er.
Leo Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Sjekk om du har lading, 14 + volt Hvis ikke bytt regulatoren (sitter på utsiden, svart oval med to skruer) Sjekk om du har strømtyver, jording i kontakter som er fuktig/bløt. Spesielt der det har kommet inn vann under dachbordet og bagasjerommet. Strømtyver/jordfeil er trist og vanskelig og finne. Let systematisk og gjerne merk dem når du har renset og tørket dem slik at du slipper og ta den igjen.
hufaz Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 e34_525tds, hvordan er det å få av dekselet på døra for å sjekke fuktsperra? Hvor sitter skruene som må løsnes? Er det noe man må være spesielt forsiktig med? Har samme problemet selv, og hos meg er det fuktig under døra, så det kan stemme det med fuktsperra.
DJ RS2 Matrix Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Nå er golvet på passasjerside pissebløtt! Det er værst bak, men det er bløtt helt foran på golvet til passasjer foran, bak er hele golvet bløtt på høyre siden av bilen! Jeg oppdaget det samme på min 320d M-sport 99mod. På min kom vannet inn pga at den fuktsperra som ligger innenfor dørtrekket hadde løsnet i bunnen slik at vannet rant ned langs døra og over lista istedet for ned i bunnen av døra og ut. Jeg løsnet trekka på alle dørene vasket der fuktsperra hadde vært limt tidligere,så limte jeg den på nytt. Etter det har jeg vært kvitt problemet. Nå har aldri dørtrekk vært av på denne bilen, og ikke har jeg merket at dørtrekket er bløtt i underkant, så jeg velger å eliminere dette.. Det er heller ikke bløtt i kanten under døra, er bare midt på gulvet liksom Eg velger å tru at visst du tar av dørtrekket så ser du fort korfor det kommer vaten inn, eg har hatt det samme problemet på to av bilene mine. visst det regner ut så blir det vått heilt framme på passaskjersida og heilt tørt lenger du kommer mot setet (den sida eg hadde feil på) sjekka alt i fra drenering rundt vindu og skjermen, nope ingen forskjell. hadde det ikkje vert for at eg hadde skifta vindusheis tidligere på våren så hadde eg ikkje sjekka om fukttrekket hang skikkelig. BINGO i løpete av ein arbeidsdag med litt regn så var det nok vaten i bilen til å ha ein gullfisk levande i dammen som hadde dukka opp. sjøl om du ikkje har hatt vekke dørtrekket og fukttrekket så kan forrige eigar ha gjort det. er heil sikkert det samme problemet på den døra bak og. ulyder når bilen starter kan vere løpehjulene og strammehjulene, bytt alle dei og reima mest du holder på så blir den nok stillere
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 på e46 er det vel 4 skruer? husker ikke helt.. mener det er to under armlenet/håndtaket, en i åpneren, og ett bak lista? husker ikke sikkert.. men er enkelt å finne ut av. resten er som alltid på bmw, klips rundt hele, list oppe, altså må trekket av og opp. Stort hardt klips midt på.
fredriko Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Jeg hadde akkurat samme problem som du beskriver mtp vannlekk. Jeg brukte J*** lang tid på og finne ut hva det var for noe, men til slutt viste det seg at det var en drenering under ecu boksen i motor-rom på passasjersiden som var tett, og da demmet det seg opp vann og rant inn med noen ledninger som går gjennom torpedovegg. de ligger en del høyere enn dreneringshullet men når det regnet på værst så ble det så mye vann at det rant inn i coupe, dette er en e34 da, men kan være det er noe lignende på e46 ?
DJ RS2 Matrix Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 sjekk pdf fila så ser du korleis du får av dørtrekket http://www.bavariansoundwerks.com/product-extras/BMW_Speakers_Install__BSW_Stage_1_-_E46_Sedan.pdf
Bjorni92 Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Tett eksos? Min er jævlig rar om dagen :S driver å fjusker og napper, de på verkstedet mente det måtte være noe med utluftinga. De sjekka turboen og den var i orden. Og når jeg ruser bilen så "Poffer" det ut av eksosen, når jeg ruser den opp til 1500 rpm.
BMW_320icoupe Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Ang fuktig gulv, så har jeg en kompis som hadde noe av det samme med sin E46 sedan. Og det var så enkelt som at det er noen gummi "plugger" under bilen, og to av de var plutselig borte. Sjekk de;)
hufaz Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Takk e34_525tds og DJ RS2 Matrix. Greitt å ha litt info før man begynner å bryte og bende.
Kennethe34 Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg ville også sjekka frontruta siden det samler seg vann høyre foran. Spray såpevann rundt pakninga til frontruta (på utsiden) og så tar du en blåsespiss inn i bilen og blåser rundt ytterkant av ruta. Det er høvelig om du har en kompis til å stå utfor bilen for å se om det bobler Bobler det, så bytter du frontrute..
tomasb Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Ang. lyden foran. Hadde det samme på min, og da var pga batteriet var nesten helt gåent, og dynamo jobbet maksimalt hele veien for å prøve å lade det opp. Nytt batteri, og lyden forsvant. Hørtes ut som slitt utslitt lager. Siden du har en strømtyv en plass, så ville eg fikset denne først, før eg begynte med masse deleskifte.
Kobar Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 Her var det kommet masse bra svar, og ser jo nå at det med fuktsperra er en gjenganger, så det må definitivt sjekkes opp i! Av strøm så lader den 14,18
Kobar Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 fuktsperra i bakdøra hadde løsnet i bunnen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå