Gå til innhold

Bremsen henger av og til.

Svampebob
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har fått et problem med min e36 97mod, begynte med at bremsen hang seg opp på høyre side på forhjulet. Stoppet bilen, og da var bremse skiven rød :S og nå lager den liksom sånn skrape/hakke lyd når jeg kjører og den blir enda mer tydligere når jeg bremser.

Har hjulageret tatt kvelden? Må jeg bytte hele caliperen eller holder det kanskje med å åpne den og rense den for drit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som otis seie ja, demonter - rens der klossene ligger og gjerne på baksida av blekke. sjå på calipteren om mansjetten / pakningen er defekt - altso hol i og etter rust på stempelet som kan gjere att bremsa henger.... smøring av glidebolter er heller ikkje feil ;) å blås reint for skit å støv..

att de skrik / bråker når du køyrer og bremser kan vere att kossane er utslitteog dermed gir lagar lyd, kan og ver ujevn overflate på skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skiva har blitt så varm at den blei rød vil jeg tro hjullagaret har tatt kvelden. Da vil det gjerne begynne å ule og bli slarkete. Er dette tilfellet?

Føles skiva ruglete/ujevn kan det være klossene er slitt ned til stålet og har ødelagt skiva.

Dunkelyden kan jo også være noe helt annet, f.eks oppgengskule eller stabstag som er forbruksvare.

Foreslår at du får verksted/nevenyttig kompis til å se på dette før evt flere deler tar skade.

Å pusse stempelte på caliper er en grei nok midlertidig løsning, men skal du beholde bilen litt ville jeg kosta på den en ny caliper. Koster ikke mange kr på f.eks www.koed.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...