oveerlend Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 har en 2000 mod 525d som når den er kald starter ganske lett. når den er halvvarm eller varmere kan den avogtil starte helt fint, men noen ganger starter den nesten, høres ut som den såvidt er i gang, så dør den ut igjen. da kan jg kinne og den kommer nesten, for så og dø helt ut igjen. venter jeg da ei stund (ca halvtime) starter den plutseli helt greitt igjen. har sjekka at det kommer disel ut fra filteret. (dette er en common rail motor). betaler gladleg 500 til den som kan gi meg rette tipset iogmed at jg selv har ikke er spesielt inne på diselmotorer. bilen har gått 290.000 km. noen som har opplevd det samme?
oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 bare og spørre om dere trenger mer info.
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 det som gjør denne saken vanskelig er dette "vente en halvtime" så er alt iorden. Derfor trengs det en diagnose, eller i det minste flere detaljer og målinger. så var nok ikke så mye hjelp i det svaret heller. les min tråd, "bmw dieselmotorer, nyttig info" bla ned til "feilsøking".. ha dette i bakhodet når du feilsøker
Kobar Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Tipper det har noe med dysene å gjøre, da dette problemet høres veldi likt ut som en kamerat sin GOLF diesel hadde..
tonyku Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 En venn av onkelen min sliter med akkurat det samme probleme på en samme bil. Diagnose sa ingenting. Dyser, tilbakeslagsventil på diesel, LMM, filter, alt til glødinga og diverse luftsensorer er byttet uten hell.
Robin L Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 jeg solgte skinnseta fra e39n min til en kar med e39 530d. han sa at han hadde hatt det problemet. han sa at han hadde skiftet en sensor. husker ikke om det var kamakselsensos eller temperatursensor, så ble den i orden igjen kan være vært ett forsøk!
324D Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 har en 2000 mod 525d som når den er kald starter ganske lett. når den er halvvarm eller varmere kan den avogtil starte helt fint, men noen ganger starter den nesten, høres ut som den såvidt er i gang, så dør den ut igjen. da kan jg kinne og den kommer nesten, for så og dø helt ut igjen. venter jeg da ei stund (ca halvtime) starter den plutseli helt greitt igjen. har sjekka at det kommer disel ut fra filteret. (dette er en common rail motor). betaler gladleg 500 til den som kan gi meg rette tipset iogmed at jg selv har ikke er spesielt inne på diselmotorer. bilen har gått 290.000 km. noen som har opplevd det samme? samme prob som jeg hadde med volvon min. bytte kamaksel å veivakselsensor så funket den fint
oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 det som gjør denne saken vanskelig er dette "vente en halvtime" så er alt iorden. Derfor trengs det en diagnose, eller i det minste flere detaljer og målinger. så var nok ikke så mye hjelp i det svaret heller. les min tråd, "bmw dieselmotorer, nyttig info" bla ned til "feilsøking".. ha dette i bakhodet når du feilsøker[/ tok av kontakten til vann tempen nå, da virker det som den er helt ok. bilen gløder før hver start, starter helt fint. og tempmåleren spretter helt til topps. men bilen starter da. hmmmmm.... noen ide?
vegard89 Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Kanskje drivstoffpumpe? noe av samme symtomer som det var på en 330d
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 ja. fordi da går den i et erstatningsmap, som sier glød uansett, og start som om det var kaldstart. jeg kan kaste ut masse ideer, men sannheten er at dette er en ENKELT sak for rett mann med rett diagnose apparat. har hatt noen oppe hos meg etterhvert hvor "verkstedet ikke fant noe", så tar det meg knappe 10minutter å finne feilen.
oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 ja. fordi da går den i et erstatningsmap, som sier glød uansett, og start som om det var kaldstart.jeg kan kaste ut masse ideer, men sannheten er at dette er en ENKELT sak for rett mann med rett diagnose apparat. har hatt noen oppe hos meg etterhvert hvor "verkstedet ikke fant noe", så tar det meg knappe 10minutter å finne feilen. ok, men hvor i norges land holder du til da? sikkert en god bit unna meg. har et verksted her, kunne kansje ha fått di til og tatt en sjekk. har du noe tro på at det kan vere kamakselsensor som en kar her nevnte?
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 har tro på at det kan være mye rart. verkstedet må ha ordentlig utstyr, helst et bmw verksted, og ordentlig folk som vet hva de skal se etter. jeg holder til på rena, så det er nok et stykke unna sogn ja..
oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 har tro på at det kan være mye rart. verkstedet må ha ordentlig utstyr, helst et bmw verksted, og ordentlig folk som vet hva de skal se etter. jeg holder til på rena, så det er nok et stykke unna sogn ja.. ja det blir et stykke unna ja. sjekka det med kamsensoren og den va ok, for når jeg kobla den fra ville ikke bilen starte uansett. men hvordan sjekker man den indre lekasjen som du skrev om i den infoen du har skrevet? foresten veldi bra skrevet og mye nyttig info:)
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 takker du trenger "måleinstument".. ikke noe avansert, men du må ha noen "kontakter" for å koble deg på dysa.. smal sak for et verksted.
oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 takker du trenger "måleinstument".. ikke noe avansert, men du må ha noen "kontakter" for å koble deg på dysa.. smal sak for et verksted. ok, isåfall om det er stor indre lekasje, kan det gjøres noe med dysene, eller må di skiftes ut? kan jo bli en kostbar affære...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå