magnusr91 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Tittelen sier sitt; ulyd fra M52 motor. Var ikke vits i å gi noe spes med turtall, lyden forsvinner da, høres best på tomgang. Har noen anelser: vanos, vannpumpe eller toppen i verste fall. Men jeg har svært liten erfaring med motor. dvs: skiftet olje engang =P Så jeg håper noen her har hørt en slik lyd fra motoren før og kan fortelle meg hva dette er. her er link til video. Takker for alle svar
hao Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Tror ikke dette er så farlig. Slå av alt som bruker strøm, la bilen gå en stund for og se om det bedrer seg. Tenkte det kunne være reima til dynamo som slurer litt pga dynamo lader mye (lite strøm på batteri) I så fall er det jo bare å stramme
Olelink Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Tviler på at det der er slakke i viftereim. Høres ut som ulyd fra servopumpe/vannpumpe/aircon pumpe eller lignende.
magnusr91 Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 takker for alle svar, håper det er en eller annen pumpe som synger. Bilen skal innpå verksted på onsdag for å male avgasser osv inspeksjon. krysser fingrene for at det ikke er pakningen. Takker for svar
sladjan Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 kan hende det er hyling fra et lager i dynamoen. Hadde sånn hylelyd i min bil som fulgte turtall. tok og demonterte dynamoen i småbiter og skiftet begge lagere inni der. Ble som ny etterpå....
Disaster Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Skaff deg et stetoskop (sånt som leger bruker for å lytte på deg med) Har selv brukt det i 30 år for å lytte etter hvor ulyder kommer fra i motorer. Det har spart meg for mange kroner i unødige deler Setter du stetoskopet på de forskjellige roterende/bevegelige enheter i motoren så oppdager du fort hvor ulyden kommer fra (stetoskop er et must for mekanikere)
Morty999 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 syns dette hørtes ut som servopumpe som sang på siste slutt.. event lite olje..
magnusr91 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 takker for svar kan si at ekspansjonstanken på bilen røk 2 uker tilbake(skifet), så tror kanskje lyden kan komme av følger fra det, så kan det være vannpumpe? eller pakning ofc? hva tror dere?
Morty999 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 tror ikke dette har noe med vann å gjøre.. prøv å ta av multrireima og start opp uten så hører du om lyden er borte.. forandrer lyden seg når du svinger ?
Kennethe34 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Høres veldig ut som servopumpa. Sjekk om du har olje på servoen, og om den er svart, og om det er spon i den
magnusr91 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Var på verksted i dag for måling av avgasser, ikke noe problem med motoren! Han kom frem til at det var lagrene i dynamoen som sang sine siste vers Takker for alle svar! Noen som har noe info om hvordan man skifter disse lagrene? Aldri vært borti det før, men aldri for sent for å lære
FredrikE24 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Servo med lite olje, gåent lager på dynamo eller VANNPUMPE(opplevde dette på en M52 motor for 3 uker siden). Bytt også reimene i samma slengen Varierer lyden veldig ved å ratte litt?
magnusr91 Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Var lagrene i dynamoen som sang, sutte inn nye lagre nå lyden vekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå