KalleCow Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Hei Har en Bmw 320D fra år 2000 Jeg har et problem med at det kommer en lukt snikene inn i kuben når den går på tomgang (den kommer etter noen minutter). Har vert under panseret og sett også, merker da også at det lukter samme lukt der nedi. Motoren går strøken uten en ulyd (ingen problmer). Virker som det er en slaks dårlig forbrenning eller noe, Tror det lukter svid diesel eller noe, kanskje olje? Samme lukt kommer det fra potta på bilen når den går på tomgang. Noen ider om hva det kan være? Takk for svar! Setter stor pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 litt vagt hva slags lukt du mener. mener du at det er samme lukt som eksosen har? denne lukter ganske merkelig og ekkelt pga katalysator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Det kan være defekt flexrør på katalysator. Det var ihvertfall slik på min. Eller det kan være dårlig tefting på EGR røret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Har det samme på min - lekkasje ved flexrør. Denne sitter så nærme katalysatoren at det ikke er så lett å fikse den. Har derimot hør at det går an å kjøpe ny flex på eksempelvis Biltema til Volvo940(?) som man kan lage rep. med. Har ikke gjort det selv, men vurderer snart å gjøre tiltak. Da blir det enten denne løsningen eller så bytter jeg begge katalysatorene(bilen har gått 425.000km og er kanskje på tide å bytte de...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 Takk for svar Det jeg er mest redd for er om det kan være noe som skader bilen. Slik at ting kan bil ødelakt. Men er det bare et hull i et flex rør der det jo ikke noe som haster Det kan godt være det, siden det er samme lukt som fra potta. Jeg syns det en litt speisel lukt. Har aldrig hatt diesel motor, så vet liksom ikke helt hva den lukter. I forkjel til en bensin motor. Er det muligheter for og se det flex røret vist man tar bilen opp på bukk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 På min ser man et det er kommet svart sot ut ved felxiskjøten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 Oki Skal ta bilen på Bukk på fredag, så da ser jeg om det er noe.. Skal gi en tilbake melding om jeg finner noe luddig Takk for svar igjen Folkens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Hei Har tatt bilen på bukk nå og fant ikke så mye. Tok bare en rask titt. Fant ikke noe som lignet et flexi rør under bilen, men nå skrudde jeg ikke av plast beskyttelsen heller da. Ligger den under der, der som potta går opp til motor? Så også at under motoren, så det ut som om det mangler noe "plastbeskyttelse". Noe som vet om det skal være en "plastbeskyttelse" under motoren, mangler akkurat der mitt under. Når jeg står under ser jeg rett opp i viftereimen på bilen. Skal vell være beskyttelse der slik at ikke vann osv kommer inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Hei Har tatt bilen på bukk nå og fant ikke så mye. Tok bare en rask titt. Fant ikke noe som lignet et flexi rør under bilen, men nå skrudde jeg ikke av plast beskyttelsen heller da. Ligger den under der, der som potta går opp til motor? Flexiskjøten er i overgangen fra der røret går nedover til der den går horisontalt. Jeg regner med at den ligger over plasten(er borte på min, så er ikke sikker på hvordan det ser ut med plast) Se bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Se der ja.. Mener plasten kommer akkurat der røret går opp. Ser ut som flexi røret går akkurat over plasten. Tusen Takk, skal se en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 Hei igjen.. Nå har jeg vært under og sett. Ser at en slaks ring holder på å gå i oppløsning der pilen på bilde viser.. Tok bilde under bilen også, litt dårlig men håper det hjelper. Kan det være rundt der som lekker og skap denne lukten? http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... 5n6e12.png (tegningen) http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... anmb9f.jpg (bilde under motoren) http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... vn6zp7.jpg (bilde under motoren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Det er der det lekker hos meg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Vanlig problem ved defekte motorfester. Evt kun slitasje. Men få sjekket motorfester også. Rattet skal du ikke klare å se bevege seg på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleCow Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Ok, så vist der er der det lekker eksos. Er det bare og bytte denne delen da? Fikser de det på et "potte versted" eller må jeg til et bilversted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå