kimzor Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Leste en plass der det ble påstått at motoren ble kvikkere ved å fylle 98, istedenfor v power og alt annet. Spørsmålet er da om en 523ia fra 97 tåler 98? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Merkbar effekt endring ved å bytte fra 95 okt til 98 okt er vel å tro på Nissen. Men hvem vet, jeg får mye rare gaver hver Jul.... Endringen vil vel heller være i drivstoff forbruket, men også her er det nok små forskjeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimzor Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 Ved å kjøre på 98 skulle visst bilen dra gjevnere over hele turtallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perpilot Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Den tåler det definitivt. Om du merker at den blir sprekere er en annen sak. Kan ikke si jeg merker noen forskjell på min 98' 523ia. På forbruk er det så mange andre variabler at det er vanskelig å måle ved vanlig bruk. Hadde vært gøy å måle om det er forskjell på en rullende landevei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimzor Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 Dette har visst vært diskutert før her! http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=8396 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Såklart tåler den 98okt. Men merkbar effektøkning det får du nok ikke. Den vil derimot gå litt jevnere, kanskje dra litt bedre under belastning og bruke mindre drivstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 jeg kjører både 95 og 99V power på min 98 523ia og jeg kan vel ikke si at jeg merker noen som helst forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 lurer på en ting.. på min e34 520 kompressor (M50). bør jeg bruke 98 der siden det er kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Så et program på tv for et års tid siden der de testet ut vanlig 95 og denne super 99 oktanbensinen, de testet med vanlige biler, GTI modeller og et par turbo modeller som Subaru Impreza, de eneste bilen som fikk mere effekt av den dyre 99 bensinen var de bilene som allerede hadde høy effekt, GTI bilene og de vanlige bilene hadde null effektøkning, tror Imprezaen fikk7-8 hk mer med Vpower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordf Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Hei, Jeg har en E46 323i så det er vel en ganske lik motor (170HK, 245Nm, fantastisk). I brosjyren den gangen (kjøpte den ny) sto det at forbruks- og ytelsestallene var oppgitt for RON98. Begge tallene blir dårligere med 95. Jeg pleier å gi den ca hver femte tank 98, for å freshe opp litt av og til, resten blyfri. Av og til 95 fancy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Jeg har kun brukt 98 på mine e39,renere forbrenning og mindre tenningsbank under belastning (har jeg bestandig hørt),men om det er bedre enn 95 vet jeg ikke da jeg ikke har brukt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Jeg fyller alltid 98 okt. Litt dyrere, men BMW annbefaler det, så da blir det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Kjører og kun 98 på min. Inbiller meg at den går bedre. Har prøvd med 95 noen ganger og da bruker den ca 0.1 liter mer pr mil. Har ved et par anledninger måtte fylle 91 oktan i utlandet, og da var det hvertfall ikke noe tvil om at det gikk dårligere. I instruksjonsboka mi står det at man skal bruke 95 for å oppnå normal effekt og 98 vil gi forbedret effekt. Vet ikke helt om det kan tolkes slik at 98 gir mer enn 150hester? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå