Gå til innhold

98 blyfri på 97' 523ia?

kimzor
 Share

Anbefalte innlegg

Merkbar effekt endring ved å bytte fra 95 okt til 98 okt er vel å tro på Nissen.

Men hvem vet, jeg får mye rare gaver hver Jul....

Endringen vil vel heller være i drivstoff forbruket, men også her er det nok små forskjeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tåler det definitivt.

Om du merker at den blir sprekere er en annen sak. Kan ikke si jeg merker noen forskjell på min 98' 523ia.

På forbruk er det så mange andre variabler at det er vanskelig å måle ved vanlig bruk.

Hadde vært gøy å måle om det er forskjell på en rullende landevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et program på tv for et års tid siden der de testet ut vanlig 95 og denne super 99 oktanbensinen, de testet med vanlige biler, GTI modeller og et par turbo modeller som Subaru Impreza, de eneste bilen som fikk mere effekt av den dyre 99 bensinen var de bilene som allerede hadde høy effekt, GTI bilene og de vanlige bilene hadde null effektøkning, tror Imprezaen fikk7-8 hk mer med Vpower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en E46 323i så det er vel en ganske lik motor (170HK, 245Nm, fantastisk). I brosjyren den gangen (kjøpte den ny) sto det at forbruks- og ytelsestallene var oppgitt for RON98. Begge tallene blir dårligere med 95. Jeg pleier å gi den ca hver femte tank 98, for å freshe opp litt av og til, resten blyfri. Av og til 95 fancy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører og kun 98 på min. Inbiller meg at den går bedre. Har prøvd med 95 noen ganger og da bruker den ca 0.1 liter mer pr mil.

Har ved et par anledninger måtte fylle 91 oktan i utlandet, og da var det hvertfall ikke noe tvil om at det gikk dårligere.

I instruksjonsboka mi står det at man skal bruke 95 for å oppnå normal effekt og 98 vil gi forbedret effekt. Vet ikke helt om det kan tolkes slik at 98 gir mer enn 150hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...